Gyógyszerellátási gondok lehetnek?

Gyógyszerellátási gondok lehetnek a hónap végén – ettől tartanak a gyógyszerészi szakmai szervezetek. Októbertől több száz orvosság árát csökkentették a gyártók, ezekből pedig nem akarnak készletezni a patikusok, félnek ugyanis a veszteségtől.

2011. 09. 22. 22:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyógyszerellátási gondok lehetnek a hónap végén – ettől tartanak a gyógyszerészi szakmai szervezetek. Az egészségbiztosító ugyanis árversenyre kényszerítette a gyártókat, így több száz orvosság ára változik, s a patikusok – félve az esetleges veszteségektől – az utolsó hetekben valószínűleg nem tartanak majd készleten számos terméket. Ha ugyanis egy készítményt még az árváltozás, azaz október elseje előtt szereznek be, de csak azt követően tudják eladni, s közben csökken annak ára, akkor a veszteség a patikáknál realizálódik. Ezért a betegeknek arra kell számítaniuk, hogy bizonyos medicinákért „hajtóvadászatot” kell indítaniuk, azaz csak több gyógyszertár felkeresésével sikerül azt beszerezniük.
Ezért többféle javaslattal is éltek a szakmai szervezetek. A Magyar Gyógyszerészi Kamara (MGYK) például azt kezdeményezte az egészségügyi államtitkárságnál és az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál (OEP), hogy már október elseje előtt egy-két héttel az új áron vásárolhassanak a nagykereskedőktől, ők pedig a gyártóktól. Egy másik javaslat azt szorgalmazza, hogy hozzanak olyan jogszabályt, amely kötelezi a gyártókat a korábbi áron vásárolt, de el nem adott készítmények visszavételére. Így sem a nagykereskedőknek, sem pedig a patikusoknak nem származna káruk az árváltozásból.
A sokéves tapasztalatok azt mutatják, hogy az OEP és a gyártók közötti ártárgyalások nyomán az olcsóbbá váló medicinákból rendre átmeneti hiány alakul ki a patikákban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.