A BMW M4 480 lóerővel hajt DTM-sikerekre

A DTM, azaz a német túraautó bajnokság idén, ha lehet, a korábbinál is nagyobb izgalmakat tartogat.

Csizsek Ádám
2014. 03. 04. 17:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A DTM-specifikus M4 fejlesztése még az elmúlt szezon előtt kezdetét vette és a nyilvánosság előtt való bemutatkozást követően hamarosan a motorja is felbőg, hiszen a versenyek előtti tesztek megkövetelik az izzadtságos munkát. Az első hivatalos ITR teszt egyébként hazánkban, Mogyoródon lesz esedékes, míg a második lehetőség a németországi Hockenheim pályáján lesz adott április derekán.

A fenyegető tekintetű M4 persze technikailag aligha közösködik a névadó sportmodellel: a könnyű tömeget a csúcstechnológiás vázszerkezet tette lehetővé, minek nyomán mindösszesen 1110 kg-ot nyom a mázsán a versenyautó a pilótával együtt. A DTM-re készülő modell hossza 4775 mm, szélessége 1950 mm, míg magassága 1200 mm és 18 hüvelykes, kovácsolt könnyűfém felnikkel szerelik, amelyeken Hankook versenyabroncsok feszülnek.

Az erőt a bajorok szívó V8-asa biztosítja. Az erőforrás 480 lóerőt és 500 Nm-t biztosít, amely hatfokozatú, szekvenciális váltóművön keresztül jut el a hátsó kerekekig. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű került kialakításra, nyomórudas csillapítással, állítható gátlókkal és nagy teljesítményű fékrendszerrel. Az első éles bevetésre 2014. május 4-én kerül sor, a DTM jelen szezonja ugyanis akkor rajtol el  Hocjenheim aszfaltján.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.