A DTM-specifikus M4 fejlesztése még az elmúlt szezon előtt kezdetét vette és a nyilvánosság előtt való bemutatkozást követően hamarosan a motorja is felbőg, hiszen a versenyek előtti tesztek megkövetelik az izzadtságos munkát. Az első hivatalos ITR teszt egyébként hazánkban, Mogyoródon lesz esedékes, míg a második lehetőség a németországi Hockenheim pályáján lesz adott április derekán.
A fenyegető tekintetű M4 persze technikailag aligha közösködik a névadó sportmodellel: a könnyű tömeget a csúcstechnológiás vázszerkezet tette lehetővé, minek nyomán mindösszesen 1110 kg-ot nyom a mázsán a versenyautó a pilótával együtt. A DTM-re készülő modell hossza 4775 mm, szélessége 1950 mm, míg magassága 1200 mm és 18 hüvelykes, kovácsolt könnyűfém felnikkel szerelik, amelyeken Hankook versenyabroncsok feszülnek.
Az erőt a bajorok szívó V8-asa biztosítja. Az erőforrás 480 lóerőt és 500 Nm-t biztosít, amely hatfokozatú, szekvenciális váltóművön keresztül jut el a hátsó kerekekig. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű került kialakításra, nyomórudas csillapítással, állítható gátlókkal és nagy teljesítményű fékrendszerrel. Az első éles bevetésre 2014. május 4-én kerül sor, a DTM jelen szezonja ugyanis akkor rajtol el Hocjenheim aszfaltján.