Miközben a Fiat Lineával egyetemben a többiek kivétel nélkül kiskategóriás modellekből épülnek, a Renault válságmodelljének a Mégane, vagyis egy modernebb kompakt típus adja az alapjait. Persze a költségcsökkentés a Fluence esetében is tetten érhető – amire egyebek között a törökországi gyártás is bizonyítékul szolgál –, ám az utastér anyagait, a méreteket és a kivitelezést vizslatva egyértelmű a francia gyökerű modell lépéselőnye. A Renault tavaly még tovább javította a Fluence értékeit, s a modernizált autó már hazánkba is megérkezett.
A változások tekintetében leginkább apróságokról beszélhetünk, ám összességében a négykerekű kívánatosabb lett, mint valaha. Néhány új szín eleve magabiztosabb jelenséggé varázsolja, a szinte változatlanul hagyott far mellett jelentősen átdolgozott frontrész szintén nagyon jót tett neki.
Az új lámpák a hármas tagolású lökhárítóhoz hasonlóan elegánsabbak lettek, a megnőtt embléma pedig büszkeséget sugall. A két legmagasabb felszereltségi szinten továbbá ledes helyzetjelzők és szériában járó könnyűfém keréktárcsák teszik még határozottabbá a megjelenést. Az utastérben a legnagyobb változást a Mégane jelenlegi sorozatától örökölt digitális műszerek és az átdolgozott kárpitok jelentik, s a multimédiás rendszereket is kicserélték a fejlesztők.
Ennek köszönhetően immár az alapfelszereltség részét képezi az usb-csatlakozós, bluetooth-os telefon-kihangosítóval is felvértezett hifi, amelyhez a második szinttől központi kijelző is jár. 220 ezer forintért megvásárolhatjuk a márka friss fejlesztésű, villámgyors R-Link integrált navigációs és multimédiás rendszerét, amely a középkonzolról és az érintőképernyőről egyaránt vezérelhető; a kijelző felbontása kiváló. Az R-Linkhez olyan finomságok tartoznak, mint az utastérben speciális motorhangokat generáló R-Sound Effect program, amelynek köszönhetően egy gázolajos változatot hajtva akár egy Clio V6 vagy éppen egy motorkerékpár nyergében is érezhetjük magunkat.
A menetpróba tapasztalataiból a rendszer igazán hatásvadász, és szuperül működik, ám ügyes R-Sound Effect ide vagy oda, mi inkább a kínálathoz újonnan csatlakozott 1.6 Energy dCi erőforrásnak örülünk, amely már több modellben is tanúbizonyságot tett kiváló képességeiről. A pörgős dízel a Fluence motorházteteje alatt is szupernek bizonyult, aszkéta étvágy mellett kiemelkedően jó menetteljesítményeket garantálva a 4,62 méter hosszú franciának. Az óriási utas- és 530 literes csomagtérrel megáldott, egészen jó anyagokból építkező, valamint elfogadhatóan összeszerelt szedánt kiválóan mozgatta a 130 lóerős, 320 newtonméteres négyhengeres, a start/stop rendszer nélkül ígért 4,6 literes gyári átlagfogyasztás pedig önmagáért beszél.
Országúton 4, autópályán 5,5, városban 6 liter környékén a valóságban is elketyeg az 1.6 dCi, vagyis pontosan akkora étvággyal büszkélkedhet, mint 90–110 lóerős, 200–240 newtonméteres 1.5 dCi felmenői. A kisebb, nyolcszelepes dízel teljesítményváltozattól függetlenül továbbra is korrekt társ, ám hangosabb, kulturálatlanabb és sokkal kevésbé vidám a modern és gyorsabb gázreakcióval dolgozó testvérénél, a menetteljesítménybeli különbségek pedig egyértelműen szembeötlők. A 90 lóerős gázolajoshoz egyébként a régi, 110 lóerős 1,6 literes alapbenzinmotorhoz hasonlóan öt váltófokozat jár, a két erősebbik dízel esetében viszont hat előremeneti fokozattal gazdálkodhatunk.
Automata váltót kizárólag a 110 lovas 1.5 dCi-hez kérhetünk, a Renault EDC névre keresztelt hatfokozatú, dupla kuplungos szerkezetét 300 000 forint ellenében kaparinthatjuk meg, vagyis a kényelem kedvelőinek megfontolandó ajánlat.
Ahogy megszokhattuk, már a listaárak szerint is igencsak józan a Fluence árazása, de az importőr rögtön két akcióval indít: egyrészt minden változathoz 400 000 forintos kedvezmény jár, továbbá a kiválasztott felszereltséghez ingyen kapjuk az eggyel magasabb szintet, így a négy ajánlatból az akció erejéig az első gyakorlatilag nem is létezik. Szó mi szó, bruttó 3,34 millió forintot kell leszurkolnunk a legolcsóbb, 1,6 literes, benzines Fluence-ért, ennyiért pedig igazán magas felszereltséget, egyebek mellett hat légzsákot, manuális klímát, telefonkihangosítós, usb-s hifit, menetstabilizáló rendszert, tempomatot, ködfényszórót is kapunk.
A számtalan plusztételt tartalmazó magasabb szint felára 250 ezer forint, a csúcsváltozat pedig további 400 ezret kóstál – ár/érték arányban különben igencsak megéri a középső változat, hiszen a 250 ezer forint ellenében hátsó légbeömlőkkel kiegészített kétzónás automata klímát, 16 colos könnyűfémkerék-szettet, kulcs nélküli rendszert, ledes nappali menetfényt is kapunk. A 90 lóerős dízelmotor félmillió forinttal kóstál többet a körülbelül 2,5 literrel szomjasabb benzinesnél, a 110 lóerős 1.5 dCi felára az alaperőforráshoz képest 800 ezer forint, a 130 lóerős 1.6 dCi szupermotorért pedig további 350 ezret szükséges leszurkolni.
Mindent egybevetve a Fluence jobb, mint valaha, árkategóriában pedig páratlan szolgáltatásokat kínál egészen modern köntösbe csomagolva, s az alapmotort leszámítva kimondottan naprakész technikai tartalom mellett. Sikere továbbra is borítékolható, 3-4 millió forint körül pillanatnyilag nem tudunk nála jobb családi autót említeni. Az 5 éves, illetve 100 ezer kilométeres garancia már csak hab a tortán.