Családbajnok – bemutató: új Renault Fluence

A Renault büszkesége friss ellenfelekkel rivalizálhat: egyebek közt a Citroën C-Élysée/Peugeot 301 és a Seat Toledo/Skoda Rapid ikerpárral szemben kell megvédenie pozícióit.

Vajda János
2013. 03. 01. 7:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a Fiat Lineával egyetemben a többiek kivétel nélkül kiskategóriás modellekből épülnek, a Renault válságmodelljének a Mégane, vagyis egy modernebb kompakt típus adja az alapjait. Persze a költségcsökkentés a Fluence esetében is tetten érhető – amire egyebek között a törökországi gyártás is bizonyítékul szolgál –, ám az utastér anyagait, a méreteket és a kivitelezést vizslatva egyértelmű a francia gyökerű modell lépéselőnye. A Renault tavaly még tovább javította a Fluence értékeit, s a modernizált autó már hazánkba is megérkezett.

A változások tekintetében leginkább apróságokról beszélhetünk, ám összességében a négykerekű kívánatosabb lett, mint valaha. Néhány új szín eleve magabiztosabb jelenséggé varázsolja, a szinte változatlanul hagyott far mellett jelentősen átdolgozott frontrész szintén nagyon jót tett neki.

Az új lámpák a hármas tagolású lökhárítóhoz hasonlóan elegánsabbak lettek, a megnőtt embléma pedig büszkeséget sugall. A két legmagasabb felszereltségi szinten továbbá ledes helyzetjelzők és szériában járó könnyűfém keréktárcsák teszik még határozottabbá a megjelenést. Az utastérben a legnagyobb változást a Mégane jelenlegi sorozatától örökölt digitális műszerek és az átdolgozott kárpitok jelentik, s a multimédiás rendszereket is kicserélték a fejlesztők.

Ennek köszönhetően immár az alapfelszereltség részét képezi az usb-csatlakozós, bluetooth-os telefon-kihangosítóval is felvértezett hifi, amelyhez a második szinttől központi kijelző is jár. 220 ezer forintért megvásárolhatjuk a márka friss fejlesztésű, villámgyors R-Link integrált navigációs és multimédiás rendszerét, amely a középkonzolról és az érintőképernyőről egyaránt vezérelhető; a kijelző felbontása kiváló. Az R-Linkhez olyan finomságok tartoznak, mint az utastérben speciális motorhangokat generáló R-Sound Effect program, amelynek köszönhetően egy gázolajos változatot hajtva akár egy Clio V6 vagy éppen egy motorkerékpár nyergében is érezhetjük magunkat.

A menetpróba tapasztalataiból a rendszer igazán hatásvadász, és szuperül működik, ám ügyes R-Sound Effect ide vagy oda, mi inkább a kínálathoz újonnan csatlakozott 1.6 Energy dCi erőforrásnak örülünk, amely már több modellben is tanúbizonyságot tett kiváló képességeiről. A pörgős dízel a Fluence motorházteteje alatt is szupernek bizonyult, aszkéta étvágy mellett kiemelkedően jó menetteljesítményeket garantálva a 4,62 méter hosszú franciának. Az óriási utas- és 530 literes csomagtérrel megáldott, egészen jó anyagokból építkező, valamint elfogadhatóan összeszerelt szedánt kiválóan mozgatta a 130 lóerős, 320 newtonméteres négyhengeres, a start/stop rendszer nélkül ígért 4,6 literes gyári átlagfogyasztás pedig önmagáért beszél.

Országúton 4, autópályán 5,5, városban 6 liter környékén a valóságban is elketyeg az 1.6 dCi, vagyis pontosan akkora étvággyal büszkélkedhet, mint 90–110 lóerős, 200–240 newtonméteres 1.5 dCi felmenői. A kisebb, nyolcszelepes dízel teljesítményváltozattól függetlenül továbbra is korrekt társ, ám hangosabb, kulturálatlanabb és sokkal kevésbé vidám a modern és gyorsabb gázreakcióval dolgozó testvérénél, a menetteljesítménybeli különbségek pedig egyértelműen szembeötlők. A 90 lóerős gázolajoshoz egyébként a régi, 110 lóerős 1,6 literes alapbenzinmotorhoz hasonlóan öt váltófokozat jár, a két erősebbik dízel esetében viszont hat előremeneti fokozattal gazdálkodhatunk.

Automata váltót kizárólag a 110 lovas 1.5 dCi-hez kérhetünk, a Renault EDC névre keresztelt hatfokozatú, dupla kuplungos szerkezetét 300 000 forint ellenében kaparinthatjuk meg, vagyis a kényelem kedvelőinek megfontolandó ajánlat.

Ahogy megszokhattuk, már a listaárak szerint is igencsak józan a Fluence árazása, de az importőr rögtön két akcióval indít: egyrészt minden változathoz 400 000 forintos kedvezmény jár, továbbá a kiválasztott felszereltséghez ingyen kapjuk az eggyel magasabb szintet, így a négy ajánlatból az akció erejéig az első gyakorlatilag nem is létezik. Szó mi szó, bruttó 3,34 millió forintot kell leszurkolnunk a legolcsóbb, 1,6 literes, benzines Fluence-ért, ennyiért pedig igazán magas felszereltséget, egyebek mellett hat légzsákot, manuális klímát, telefonkihangosítós, usb-s hifit, menetstabilizáló rendszert, tempomatot, ködfényszórót is kapunk.

A számtalan plusztételt tartalmazó magasabb szint felára 250 ezer forint, a csúcsváltozat pedig további 400 ezret kóstál – ár/érték arányban különben igencsak megéri a középső változat, hiszen a 250 ezer forint ellenében hátsó légbeömlőkkel kiegészített kétzónás automata klímát, 16 colos könnyűfémkerék-szettet, kulcs nélküli rendszert, ledes nappali menetfényt is kapunk. A 90 lóerős dízelmotor félmillió forinttal kóstál többet a körülbelül 2,5 literrel szomjasabb benzinesnél, a 110 lóerős 1.5 dCi felára az alaperőforráshoz képest 800 ezer forint, a 130 lóerős 1.6 dCi szupermotorért pedig további 350 ezret szükséges leszurkolni.

Mindent egybevetve a Fluence jobb, mint valaha, árkategóriában pedig páratlan szolgáltatásokat kínál egészen modern köntösbe csomagolva, s az alapmotort leszámítva kimondottan naprakész technikai tartalom mellett. Sikere továbbra is borítékolható, 3-4 millió forint körül pillanatnyilag nem tudunk nála jobb családi autót említeni. Az 5 éves, illetve 100 ezer kilométeres garancia már csak hab a tortán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.