Észrevétlenül újul meg az Alfa Romeo Giulietta

Az Alfa Romeo Giulietta, a piac kompakt kategóriájának csöndes résztvevője immáron 2010 óta kapható.

Csizsek Ádám
2014. 02. 18. 12:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A frissítést sem vitték túlzásba az olaszok, s mindösszesen néhány ponton módosították a Giuliettát. Az autó küllemén aligha változtattak, noha mindez betudható annak, hogy már 3 éve is tetszetős, időtálló formát álmodtak az alapok köré az Alfa Romeo szakemberei. Emlékezzünk csak vissza, a 159-es esetében is szinte bántó lett volna, ha alaposabban felvarrják a születésekor is tökéletes formájú modell ráncait.

Az alapforma tehát maradt, a hűtőmaszk és a ködlámpák környezete változott meg valamelyest, továbbá új könnyűfém felnik is rendelkezésre állnak a friss példányokhoz. Az utastérben ugyancsak óvatosan tevékenykedtek az olasz mérnökök, odabenn sportosabb kialakítású ülések, új ajtókárpitok és vonzóbb betétek érkeztek a frissítéssel, továbbá új a kormány is, ám méretesebb és kevésbe vonzó, mint a leköszönő modellben lévő.

A ráncfelvarrás digitális rádióvételi lehetőséget (DAB) hozott, amely az opcionálisan rendelhető, s az új, 5 vagy 6,5 hüvelykes átmérőjű érintőképernyővel rendelkező Uconnect multimédiás rendszerrel együtt érvényes. A motorháztető alatt az 1,6-os turbódízel mellett a kétliteres JTDM dízelmotor 150 lóerővel érhető el, amely a legnyomatékosabb a szegmensben – már 1750-es percenkénti főtengelyfordulattól 380 Nm áll rendelkezésre.

A későbbiekben lesz egy erőteljesebb, 175 lovas verzió a palettán, méghozzá csakis a két csúcsfelszereltséghez kötve. A benzineseknél maradt a 105 és 170 lóerővel kapható 1.4 MultiAir Turbo, valamint Quadrufoglio Verde, azaz a sportverzióhoz rendelhető 1750 köbcentis, 240 lóerős turbós erőforrás.

Az opciós listán kétzónás digitális klíma, tempomat és hátsó parkradar szerepel többek között, míg a legfelső szinthez sportkormány, Alcantara kárpitozás és első parkradar is tartozik, ahogy a 18 hüvelykes felnik és a Brembo fékek is szériában járnak ehhez a felszereltséghez. A modern kor szele továbbra sem érinti meg a változatlan áron ékező új Giuliettát, mely a jövőben is mellőzi a kategóriában elterjedtebb műszaki extrákat, mint a távolságtartó tempomat, a parkolóautomata vagy a sávtartó asszisztens, valamint holttérfigyelő sem érhető el hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.