Hamarosan megújul a Mercedes–Benz G osztály

Már 35 éve annak, hogy a Mercedes–Benz bemutatta a mára már legendássá vált G osztályt.

Kenéz Tibor
2014. 05. 05. 12:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezen készül most változtatni a csillagos gyártó, de gyökeres változásokra nem kell számítanunk. Az már önmagában sokat elárul a 2017-ben érkező frissítésről, hogy a kódnév továbbra is marad W463. Ettől függetlenül azért jóval nagyobb változásokra számíthatunk az eddigieknél, hiszen most az autó alapjaihoz is hozzányúlnak a mérnökök, ami a hagyománytisztelő modell esetében már-már felér egy generációváltással is.

Természetesen megvannak az okai az óvatoskodásnak: „óvatosnak kell lennünk az örökségünkkel kapcsolatban. Mi valami nagyon különlegeset kínálunk a vásárlóinknak. Tavaly – a G osztály gyártásának 34. évében – értük el a legkiemelkedőbb eredményeket az eladások tekintetében. Egy csodálatos autóról van szó, ami egyben a mi egyik bálványunk is.” – mondta Andreas Zygan, a Mercedes–Benz SUV csoportjának felelős vezetője.

 

De nézzük mi is lesz az a nagy változás a veteránnal kapcsolatban. A négyszögletes terepjárót körülbelül 10 centivel kiszélesítik a mérnökök, így 1860 milliméter környékére hízik a szélessége. Az első futóművet is gyökeresen átalakítják. Három- vagy négylengőkaros felfüggesztést kap az autó. Talán az egyik legfontosabb változás mégis a hatalmas – a G350 jelenleg 2570 kilogrammot nyom a mérlegen – súly akár 200 kilogrammos csökkentése a szerkezeti elemek átalakításával.

Ezek a változások arra hivatottak, hogy a terepképességek megtartása mellett növeljék az autó stabilitását aszfalton, valamint növeljék a belső térkínálatot. Úgy tűnik, hogy most az autó külseje sem fog érintetlenül maradni, így számíthatunk egy kis modernizálásra, persze csak a hagyományok megőrzése mellett. Belül ezúttal az új C osztály formai elemeit láthatjuk majd viszont, és valamivel személyautósabb üléspozíciónak örvendhetünk majd, ahogyan a legújabb vezetéstámogató technológiák is bekerülnek a G-be, az olyan extrákról, mint a LED-es világítótestek már nem is beszélve.

Erőforrások terén a legfrissebb egységekre számíthatunk. A terepjáró minden bizonnyal megkapja majd az E osztályban hamarosan bemutatkozó háromliteres, turbós benzinest és dízelt, amelyek közül az előbbi állítólag több mint 360, míg utóbbi több mint 300 lóerőt fog majd teljesíteni a legendás Mercedesben.

 

Mindkét motorhoz a csillagosok saját fejlesztésű 9G-TRONIC kilencfokozatú automataváltója társul majd. A jelenlegi eladások körülbelül felét kitevő AMG változatokkal is találkozhatunk majd az alapos frissítésen átesett G osztályban. A következő generációs – és állítólag a Ener-G-Force vonalait öröklő – GL-ről is megosztottak velünk néhány újdonságot a stuttgartiak. A hatalmas luxus-SUV 2018-ban érkező verziója a Range Rover és a hamarosan bemutatkozó Bentley terepjáró mellett kíván egy nagy szeletet kihasítani az egyre növekvő szegmensből.

A jövőbeli Aston Martin Lagonda alapjait is adó GL-nek akár egy hosszított tengelytávú változatot is készíthetnek a gyáriak, amivel még jobban szeretnék annak luxus jellegét kihangsúlyozni. A Mercedes–Benznél tehát SUV-fronton sem pihenne, azok után, hogy a szedán kínálatukat az új S osztállyal és a vadonatúj C osztállyal nemrég reformálták meg. Kíváncsian várjuk mennyire lesznek merészek az új G osztállyal kapcsolatban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.