Immáron teljes egészében megcsodálhatjuk a 2015-ös modellévű újdonságot, amely természetesen a párizsi autószalonon mutatkozik majd be a közönségnek. Érdekesség, hogy a típus sokkal előkelőbb ruhát öltött az elődnél, amivel próbál kicsit magasabbra lépni a ranglétrán. A Kia persze a Sorento orrára is ráhúzta a tőle megszokott stílusjegyeket, de az utóbbi időben a gyártótól megjelent újdonságokénál szelídebb arca lett a terepes modellnek.
A méretes hűtőmaszk ezúttal is uralja a frontot, a részletek kedvelői a térbeli mintás rácsban gyönyörködhetnek. A kissé hátrahúzott fényszórók és a finoman eső tetővonal fokozza a tetszetős látványt, a magas övvonal dinamikusabbnak mutatja az autót. Nem maradhattak el a robusztusság érzetét növelő műanyag védőelemek, valamint az igényességet fokozó krómbetétek sem, a hátsó ajtóra biggyesztett légterelő elem pedig már kötelező.
Az új típus 4780 milliméter hosszú és 1685 milliméter magas lett, a tengelytávja az elődhöz képest 80 millimétert növekedve 2780 milliméter hosszú. A Kia közleményében szerepel a tágasabb utascella. A motorokról egyelőre hallgatnak a gyáriak, azonban a benzineskínálatot illetően a 2,4 literes négyhengeres, valamint a 3,3 literes V6-osra van kilátás, a népszerűbb választást vélhetően a 2, valamint a 2,2 literes dízelek jelentik majd, s újdonságként egy hibrid hajtásláncra is kilátás van. Utóbbit valószínűsíthetően az Optimától örökli a Sorento.