Meseautó: 13,6 milliótól rendelhető a BMW 4 Cabrio

Akik rövidesen leadják rendelésüket, a tavasz első napsugarait már új büszkeségükkel köszönthetik.

Vajda János
2013. 12. 02. 7:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár az autógyártókra nem jellemző, hogy kulcsfontosságú nyitható tetejű modelleket a téli szezon elején vezessenek be, a BMW a legújabb 4-es kabrió változata esetében pontosan így tett, mégpedig valószínűleg nem véletlenül. Három típussal startol a kínálat, mégpedig minden esetben turbófeltöltéssel: dízelfronton egyelőre – persze csak átmenetileg – kizárólag a 420d rendelhető a nem éppen kulturált viselkedéséről híres, ám relatíve dinamikus és takarékos négyhengeres dízelmotorral (184 LE, 380 Nm), a benzinesekből pedig a kétliteres, négyhengeres 28i (245 LE, 350 Nm), valamint a háromliteres, sorhatos 35i (306 LE, 400 Nm) kapható.

Az összkerékhajtás később csatlakozik a palettához, várhatóan 700 ezer forint körüli áron, így először minden 4-es kabrió hátsókerék-hajtású lesz. Alapesetben hatgangos, start/stop rendszeres kézi váltó gondoskodik az erőátvitelről minden változat esetében, ám 715-782 ezer forint ellenében kérhető a remek a nyolcfokozatú automata is. A BMW nem titkolja, hogy a kicsit feljebb pozicionált 4-es sorozat technikáját és alapjait tekintve megegyezik a 3-as szériával, ám a 4-esek alapfelszereltsége gazdagabb, így egyebek között szériában kapják a vásárlók a xenonfényszórókat, a 17 hüvelykes könnyűfém kerekeket, plusz néhány apróságot.

A kabriózás élményét viszont nem méri olcsón a BMW: a 4-es kupéval összehasonlítva azonos hajtáslánc esetén mintegy 2 millió forinttal kell többet fizetni a vetkőzőművészért, amelynek lelke kétségtelenül a három részből álló, igényes keményteteje. A kínálat így a 420d-vel bruttó 13,6 millió forinttól indul, a 428i Cabrio alapáron 14,4 milliót kóstál, a 435i-ért pedig legalább 16,4 milliót szükséges leszurkolni a listaárak szerint.

És ez persze közel sem a vége: egy prémiumkabrióhoz méltó felszereltséggel jó 2-3 millió forintot legalább számolhatunk extrákra az alapáron felül, aki pedig elengedi magát az extralistán csemegézve, akár 6-7 millióval is könnyedén megemelheti az alapárat. Az alapváltozaton kívül különben mintegy 630 ezer forintért luxus-/modern/sportos külső-belső megjelenéssel kérhető az autó, továbbá 1,1 millió forint ellenében elérhető hozzá a dögös M csomag is. Tökéletes négy évszakos kabrióról lévén szó szinte elengedhetetlen az újonnan bevezetett nyakfűtés (133 ezer forint), az ülésfűtés (123 ezer) és a kormányfűtés (63 ezer) megrendelése. A BMW szokásához híven minden elképzelhető biztonsági és kényelmi felszereltséget kínál a tehetős tulajdonosok számára.

Rövidesen, a 420d-nél körülbelül 700 ezer forinttal kedvezőbb áron várható a szintén 184 lóerős, de csak 270 newtonméteres, turbós kétliteres benzines 420i Cabrio debütálása. A bázishajtáslánc harmonikus egységet képezhet az elegáns autóval, később pedig az összkerekes változatokkal együtt erősebb (258 és 313 LE, ill. 560 és 630 Nm) sorhatos dízelek debütálására számíthatunk, s a várva-várt M3-as sem fog hiányozni a kínálatból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.