A Fiat összesen négy új autóval próbál majd nekivágni az öreg kontinens piacának. Az alacsony árú modellek sorát egy szedán nyitja majd 2015-ben, amit egy évre rá az ötajtós és a kombi variáns követ, 2017-ben pedig egy kompakt méretű, ugyancsak költséghatékony SUV-val bővül a paletta.
Az új, olcsó autókkal a Fiat valahol a Dacia és a Citroёn Cactus közötti úton szeretne elindulni. Az említett négy modell persze egyetlen közös platformra épül majd a gyártási költségek csökkentése végett. A terveket kedden a Fiat Chrysler Automobiles osztotta meg a médiával, miszerint két részre bomlik a Fiat márka: lesznek a racionális és funkcionális modellek, amiket a fenti olcsó autók, illetve a Panda változatok testesítenek meg, illetve az emocionális kínálatot a jelenleg futó 500-as modellcsalád képviseli majd.
A vérfrissítés jegyében az olaszok a Pandából is újat építenek, méghozzá 2016-ban, miközben az 500X még az idén bővíti a családot. A sportos vénát egy új, kompakt méretű sportmodell jelenti majd, ám hogy az az 500-as nevet örökli-e, vagy Abarth plecsni lesz rajta, még nem tudni.
Az olaszok célja, hogy 2018-ig elérjék az évi 1,9 millió eladott példányt, ami a tavaly értékesített 1,5 milliós darabszám ismeretében nem hangzik teljesíthetetlennek. A Fiat nagyban támaszkodik a dél-amerikai vásárlóközönségre, ahogy Ázsia is kiemelt szerepet kaphat a márka növekedési stratégiájában. Úgy tűnik, hogy a Fiat Európában már belenyugodott a helyzetébe, hiszen még ők maguk sem várnak mérhető növekedést az öreg kontinensen a következő évek során.