Mielőtt találkoztunk volna, elolvastam néhány vele készült újabb interjút. Sűrűn emlegette éveinek számát, és abban sem volt biztos, hogy hatvanhat esztendős korában érdemes volt-e egyáltalán elvállalnia Lear király szerepét. Erre egy délceg huszár lép be a színházi társalgóba a megfáradt káli-medencei remete helyett. Felül legényesen panyókára vetett kabát, alul lovaglócsizma, közötte meg egy fiatalember. „Öreg cowboy nem vén cowboy!” – feleli csibészes vigyorral elismerő szavaimra. Aztán gyorsan hozzáteszi, hogy hitelesebbé tegye dátum szerinti életkorát: fáj a válla. Tovább nem panaszkodik, mivel ezt amúgy is csak tréfából teszi, ráadásul épp tele van energiával.
– Valami épül Fehérváron, amiben jó részt vennem – mondja lendületesen. – Nem mindenütt választják ezt az irányt. Nem is biztos, hogy minden színháznak ugyanaz a recept való. Van, ahol a bohókásabb, úgynevezett nézőbarát előadásokat tartják kívánatosnak. Arról persze fogalmam sincs, mit jelent az, hogy nézőbarát. Ha valaki definiálná, transzparensre írnám. Amikor az „ánti” világban megjelentünk a magyar színpadokon, filmvásznakon, szintén volt hasonló probléma. Erre megjelent Zsámbéki Gábor Kaposváron, Székely Gábor Szolnokon, Ruszt József Kecskeméten, és olyan színházat csináltak, ahová buszokkal jöttek az ország túlsó feléből is. Azt tapasztalom, hogy a néző nagyon szeret barátkozni, feltéve, ha minőséget kap. A minőség jó haver, nem hagy cserben, lehet rá támaszkodni.
– Ilyen például a fehérvári Lear király-előadás. Nem bohózat, de még csak nem is könnyű darab, mégis az a hír járja, hogy elég sikeres.
– Az utóbbi előadások végén már állva tapsoltak. Fogalmam sincs arról, mi az, hogy nagyon, vagy elég sikeres. Van egy előadásunk, a Lear király, ami történetesen a Shakespeare-darabok között is a nehezek közé tartozik. Jól – mondjuk inkább, hogy ideálisan – ki lehetett osztani. Olyan rendezői elképzelés alapján készült, ami ezt a szereposztást nagyon működteti, és a szereposztás is működteti az elképzelést. Az ember úgy érzi, hogy megint dolgozik. Lement egy csomó előadás, előtte harmincvalahányat próbáltunk, délelőtt és délután is, mégsem fáradtunk el. Ilyenkor a színész azt mondja, hogy baromi jó! Felállt egy egyívású csapat és nagyon akarnak színházat csinálni. Ráadásul úgy tűnik, hogy nem is nyögés a vége.