A teljes reklámtorta mindössze 2,81 százalékkal, 194,37 milliárd forintra nőtt, ezt a növekedés mértékében némileg megelőzte a tévé, 3,15 százalékos bővüléssel 51,6 milliárd forintra nőtt az összeg, de ez így is elmarad az internetes reklámköltés mögött.
A Világgazdaság Urbán Zsoltra, az MRSZ elnökére hivatkozva azt írja, a tavalyi reklámköltésre hatott mind az állami hirdetések erőteljes megjelenése, mind pedig a reklámadó mértékének változása. Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke a lapnak elmondta, a nyomtatott sajtó veszített pozíciójából, de a lapterjesztésből származó 57,9 milliárd forintnak és a 6,27 milliárdos online bevételeknek köszönhetően a tavalyi teljes lappiaci bevétel meghaladta a 96 milliárdot.
Korábban megírtuk, néhány éve a Youtube és a Vodafone végzett egy kutatást, melyben azt vizsgálták, hogy a videómegosztó milyen elérést tud eredményezni a tévéhez képest. Kiderült, hogy a vizsgált népesség közel 7 százalékához csak a webes platformon megjelenő reklámok jutottak el, a televízióban sugározottak egyáltalán nem.