A kínai FAW csoport és a CATL akkumulátorgyártó által finanszírozott Byton startup hosszú évek alatt fejlesztette sorozatgyártásúvá az M-Byte nevű modelljét, a hatalmas méretű műszerfal-monitorral rendelkező szabadidő-autónak a nullszériája is elkészült a kifejezetten ehhez az autóhoz felépített üzemben 2020 áprilisában, azonban a sorozatgyártásra már nem került sor. A koronavírus-válság miatt júliusban gyakorlatilag bezárt a cég, majdnem az összes alkalmazottat elbocsájtották, csak az állami tulajdonban lévő FAW vezetősége nem mondta ki a halálos ítéletet.
Júliusban gyakorlatilag bezárt a cég Fotó: Flickr
A Byton számára a megmenekülést a tajvani központú Foxconn jelenti, a világ legnagyobb számítógépes hardvergyártója októberben jelentette be, hogy a villanyautók piacán is hasonló szolgáltatással akar jelentős szereplővé válni. Jól jött ehhez az elhatározáshoz a Byton nehéz helyzete, hiszen így gyakorlatilag egy készre fejlesztett autóhoz és egy újonnan felépített gyárhoz is hozzáférése lett – ezeket a tapasztalatokat egyébként több éves munkával szerezték volna meg a tajvaniak. Meg nem erősített hírek szerint a Foxconn mintegy 200 millió dolláros befektetéssel száll be a Bytonba, amely majd 2022-ben kezdi meg az M-Byte sorozatgyártását – a késlekedést az indokolja, hogy gazdasági okok miatt átkerül az autó a tajvani cég által kifejlesztett műszaki alapra, ami hosszú távon méretgazdaságossági okok miatt kifizetődőbb lehet, mint egy azonnali sorozatgyártás.
A Byton számára a megmenekülést a tajvani központú Foxconn jelenti Fotó: Flickr
Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!
Túl gyenge futómű miatt hívják vissza a Mercedes-Benz EQV-t
Világszerte 302 darab Mercedes-Benz EQV-t rendelnek vissza, mert túl gyenge első rugóstagot építettek beléjük a gyárban.
Mozgalmas napokat él meg a Mercedes-Benz V-osztálya, a spanyol gyárban nemrég egy elbocsájtott alkalmazott tombolt egy homlokrakodóval, most pedig visszahívást kellett elrendelni konstrukciós hiba miatt, ugyanis a 2020. február 21-október 27 között gyártott EQV300-as villanyautóknál túlságosan gyenge első rugóstagot építettek be.