6,2 milliótól elérhető a Ford Fiesta ST

Immáron a legkisebbek sem maradhatnak izomkúra nélkül. A Ford 6,2 milliótól tette elérhetővé 182 lóerőre pumpált Fiestáját.

Csizsek Ádám
2013. 01. 27. 13:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A klasszikusabb sportkompaktok mellett a márkák palettáiról nem hiányozhatnak a kisebb sportmodellek sem, főként nem egy olyan gyártó esetében, amelynél a dinamizmus és a vezethetőség a marketingosztályon alapvető szempont. A sokak által várt Ford Fiesta ST pedig nagy testvére, a Focus ST után itthon is megveti a lábát.

 

A kisautó lemezei alatt a Focus kínálatából ismerős, 1,6 literes, 182 lóerős (240 Nm) turbómotort találjuk, amelynek erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja az első kerekekhez. Ez a hajtáslánc hét másodperc alatti 0–100-as sprinttel ruházza fel az egyébként is nagyon élvezetesen vezethető modellt. Eközben a fogyasztás is meglehetősen visszafogott marad: az 5,9 literes érték 20 százalékkal jobb, mint a kétliteres, 150 lóerős szívómotorral hajtott előd hasonló adata. Mindezért listaáron legkevesebb 6,17 millió forintot kér el a kék oválos gyártó, amelyben benne foglaltatik a bőséges felszereltség is.

A teljes külső optikai és aerodinamikai átalakítás, belül pedig a Recaro ülések és az új kormány már álló helyzetben is dinamikát sugároz. Hogy ez meg is valósuljon, a futómű feszesítése mellett 15 mm-rel alacsonyabbra is engedték a karosszériát, míg az áthangolt menetstabilizáló nyomatékelosztó, záró hatást szimuláló funkciót is kapott. Továbbá hét légzsák, visszagurulás-gátlóval kiegészült menetstabilizátor, digitális klíma és a Ford SYNC hangvezérlését tartalmazó Sony USB-s fejegység sem hiányzik a listából.

További 70 000 Ft-ért navigációt vagy 130 ezerért navigációt és prémium hifit kínál a gyártó, ugyanennyiért kulcs nélküli rendszert, 50 000 forintért pedig elsötétedő külső-belső tükröket és esőérzékelőt kapunk, azonban mechanikus önzáró differenciál sajnos nem áll rendelkezésre az élvezeti faktor csúcsra emeléséhez. A konkurencia jelenleg szűkös, ugyanis a Renault még nem tette elérhetővé az új Clio RS-t, és a Volkswagen Polo R sem rajtkész még, így marad az épp 6 millió alatt kínált, 192 lovas Opel Corsa OPC és az 5,65 millióért mért, hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelt Škoda Fabia 180 lóerővel és 1,4-es turbómotorral.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.