A klasszikusabb sportkompaktok mellett a márkák palettáiról nem hiányozhatnak a kisebb sportmodellek sem, főként nem egy olyan gyártó esetében, amelynél a dinamizmus és a vezethetőség a marketingosztályon alapvető szempont. A sokak által várt Ford Fiesta ST pedig nagy testvére, a Focus ST után itthon is megveti a lábát.
A kisautó lemezei alatt a Focus kínálatából ismerős, 1,6 literes, 182 lóerős (240 Nm) turbómotort találjuk, amelynek erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja az első kerekekhez. Ez a hajtáslánc hét másodperc alatti 0–100-as sprinttel ruházza fel az egyébként is nagyon élvezetesen vezethető modellt. Eközben a fogyasztás is meglehetősen visszafogott marad: az 5,9 literes érték 20 százalékkal jobb, mint a kétliteres, 150 lóerős szívómotorral hajtott előd hasonló adata. Mindezért listaáron legkevesebb 6,17 millió forintot kér el a kék oválos gyártó, amelyben benne foglaltatik a bőséges felszereltség is.
A teljes külső optikai és aerodinamikai átalakítás, belül pedig a Recaro ülések és az új kormány már álló helyzetben is dinamikát sugároz. Hogy ez meg is valósuljon, a futómű feszesítése mellett 15 mm-rel alacsonyabbra is engedték a karosszériát, míg az áthangolt menetstabilizáló nyomatékelosztó, záró hatást szimuláló funkciót is kapott. Továbbá hét légzsák, visszagurulás-gátlóval kiegészült menetstabilizátor, digitális klíma és a Ford SYNC hangvezérlését tartalmazó Sony USB-s fejegység sem hiányzik a listából.
További 70 000 Ft-ért navigációt vagy 130 ezerért navigációt és prémium hifit kínál a gyártó, ugyanennyiért kulcs nélküli rendszert, 50 000 forintért pedig elsötétedő külső-belső tükröket és esőérzékelőt kapunk, azonban mechanikus önzáró differenciál sajnos nem áll rendelkezésre az élvezeti faktor csúcsra emeléséhez. A konkurencia jelenleg szűkös, ugyanis a Renault még nem tette elérhetővé az új Clio RS-t, és a Volkswagen Polo R sem rajtkész még, így marad az épp 6 millió alatt kínált, 192 lovas Opel Corsa OPC és az 5,65 millióért mért, hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelt Škoda Fabia 180 lóerővel és 1,4-es turbómotorral.