A BMW repülőgépmotorjainak kiváló kezelhetőségéről is ódákat zengtek a pilóták, így a márka fontos szerephez jutott az első világégés harcterein. Aztán 1919. június 28-án, az első világháború lezárásaként aláírt versailles-i békeszerződésben egy tollvonással megpecsételődött a BMW légi fölénye, ugyanis a béke jelét hirdető fehér papírokban a győztesek megtiltották Németország területén a repülőgépek gyártását is.
Hiába tehát a 9760 méteres magassági rekord, melyet Franz Zeno Diemer egy 230 lóerős BMW IV-es típusú motorral hajtott DFW F 37/III-as repülőgépel állított fel 1919-ben, a propelleres márkának fel kellett adnia egyetlen termékét, a repülőgépmotorokat, és vele együtt az aviatikában addig verejtékes munkával elért pozícióját.
1923-ban jött a kétkerekű profilbővítés. Az első, R32-es motorkerékpár-típus után 1928-ban további két kerékkel bővült a kínálat, hiszen a BMW az eisenachi gyár felvásárlásával megkezdte a kezdetben Dixinek hívott, majd 1929-ben kicsit módosított, és új névre keresztelt első szériautójának, a 3/15 DA-2-nek a gyártását.
Ám a márkával egybeforrt repülés iránti vágy mindvégig a BMW sajátja maradt. A második világháborúban is fontos szerepet töltöttek be a BMW repülőgépmotorok. Szerencsére a világégések után, békeidőben sem enyhült a bajorok repülési szeretete – olyannyira nem, hogy újfajta és sokkal barátságosabb kísérletezésbe kezdtek, igaz, jóval kisebb magasságokban, viszont tán még látványosabban, mint ahogy tették az aviatikában, ugyanis a BMW motorkerékpárjai mellett elkezdte reptetni négykerekűit is a versenypályák, közutak aszfaltján.
Az első ilyen felszállási kísérletet – legalábbis, amiről tudomást szereztem – a kép tanúsága szerint egy első szériás, azaz E12-es kódjelű 5-ös limuzinnal hajthatta végre a második világháborút követően a BMW, ráadásul egy dekoratív hölgyet is ültettek az anyósülésre, gondolom, így tisztelegve Franz Zeno Diemer előtt, aki szintén vitt utasokat 1919-ben egyik magassági rekordkísérletén. Az első földközeli BMW-s reptetés dátumáról nincs pontos információm, ám ha abból indulunk ki, hogy az E12-est 1972-től kezdték gyártani a BMW müncheni gyárában, akkor nem tévedünk nagyot, ha a hetvenes évek elejére tesszük a titokzatos eseményt.