A helyzet az, hogy a látszat csal: hiába tűnhet úgy, nem a 360 lóerős A 45 AMG-vel van dolgunk. Hiába az „ugatós” öltöny, a márka ismerői az A 200 CDI felirat láttán biztosan nem hagyják magukat becsapni, s egyből gondolják, hogy a motorháztető alatt farkasszív helyett inkább báránylélekre számíthatunk. Az erőátvitelről ezúttal nem a könnyen kapcsolható hatfokozatú kézi egység, hanem egy hétgangos, start/stop rendszerrel is felvértezett dupla kuplungos automata váltó gondoskodik.
S hogy mire is képes ezzel a „kiszolgálással” 136 lóerő a 4,3 méter hosszú, s így extrákkal teletömve üresen is másfél tonnás csillagosban? A relatíve nagy tömeg/teljesítmény arány ellenére a 0–100 km/h-s sprintet egészen fürgén, 9 szekundum alatt abszolválta a kis Mercedes, a lendület pedig a magasabb tartományokban sem hagy alább, így vígan száguldhatunk a 210 km/h-s végsebesség irányába.
Az 1.8-as egység ezúttal is meggyőzött minket ügyes képességeiről. Már a pincéből húz, nyomatékgörbéje szép egyenletes, és fent sem akar kifogyni. A kellemesen hosszú áttételezésű váltóval autópályán szabályos tempóval 5,5 liter körüli fogyasztási értékeket kapunk, miközben országúton 4-4,5 literből, városban pedig körülbelül 6 literből járhatunk el, átlagos körülmények között pedig 5,5-6 literből biztosan kijövünk.
A Mercedes–Benz friss fejlesztésű dupla kuplungosában viszont csalódnunk kellett. A sima kompakt kategóriából megközelítve nagy gond nincs a DCT-vel, viszont ezúttal prémium szegmensről, 728 ezer forintos felárról beszélhetünk, a prémium konkurenseknek pedig kivétel nélkül jobb váltó jutott. Visszafogott használat során még ügyesen dolgozik a Mercedes friss fejlesztése, gyors, egészen komfortos, korán kapcsol, s ügyesen használja a motorféket.
Ha viszont egy kicsit is mélyebbre nyomjuk a jobboldali pedált, feleslegesen sokáig forgatja a motort a vezérlés, padlógázra a visszakapcsolások Sport módban is kissé nyögvenyelősen történnek meg. Emellett kissebb tempónál és emiatt intenzívebb tempóváltásoknál rángatást is tapasztalhatunk. A sportosságot hangsúlyozó opcióhoz ugyanis a perforált féktárcsák, a két tisztességes kipufogó, a direktebb kormánymű, a külső optikai csomag és a számtalan utastéri finomság mellett ültetett sportfutómű és 18 colos, defektmentes abroncsokkal szerelt kerékgarnitúra is tartozik.