Sok esetben egyszerűen dobálózunk az Euro 4, 5 vagy 6 előírásokkal, valamint az ezeknek megfelelő erőforrások lélektanával, maga a pontos körülírás, hogy mi is rejtőzik konkrétan a normát jelző név mögött, szinte sosem kerül elő. Pedig napjainkban az egyik, ha nem a legfontosabb iránymutató az autóiparban a széndioxid-kibocsátás, minden reklámban, minden plakáton, de gyakorta még a tesztautók oldalán kiabáló hatalmas matrica formájában is jelen vannak. Emellett nem kétséges, hogy a vásárló értékrendjét is valamilyen szinten megszabják a bűvös számok, hiszen a kipufogott káros anyagok mellett ezek mennyisége a fogyasztást is, ezáltal a fenntartási költségek egy részét jól reprezentálják.
Az Európai Unió 1992 júliusában határozott meg normákat a gyártásba kerülő személygépjárművek kibocsátását illetően, ez volt az Euro 1-es határértékcsomag, amely még egyben vonatkozott a dízel- illetve benzinüzemű autókra. Hogy a végén lássuk, milyen óriási változások történtek az autóipar ezen területén, a száraz mérőszámokat is közöljük. A 91/441/EEC gyűjtemény a kipufogógáz tartalmára maximálisan 2,72 g/km szénmonoxidot, 0,97 g/km szénhidrogént és nitrogénoxidot, valamint 0,14 g/km szálló por tartalmát írta elő. Hozzá kell tennem, már ezek is jóval alacsonyabb értékek, mint amire a 60-as 70-es évek konstrukciói képesek voltak.
Ennek ellenére az elkövetkező években még drasztikusabb változások álltak be, külön-külön szabályozás határozta meg a benzines, illetve a dízelmotoros autók kibocsátását, plusz a második lépcsőfok esetében már külön kategóriát kapott a nitrogénoxid. A benzines autók esetében a szálló port egészen az Euro 5 megjelenéséig nem kontrollálták. Az Otto-motorok, illetve a dízelüzeműek szétválasztása viszont ésszerű és logikus lépés volt, hiszen működési elvükből fakadóan más-más összetételű gázt engednek ki a levegőbe.
Az 1996-hoz köthető Euro 2-es direktíva az első ízben megszabott limiteket alaposan felüllicitálta, szénmonoxid megengedhető határértéke 2,2 g/km-re csökkent a benzinmotoroknál, a dízelek esetében viszont csupán 1 g/km lehetett maximum. Szénhidrogének és nitrogénoxidok tekintetében is alacsonyabb lett a küszöb, dízelmotoroknál 0,7, benzineseknél 0,5 lett a határérték, miközben a szálló port 0,08 g/km-ben maximalizálták.