Európára külön is hangolódik a Nissan 370Z Nismo

A Nissan házi tuningrészlegnek minősíthető Nismo a Juke után a 370Z fokozottan sportos átiratával igyekszik európai reflektorfénybe kerülni.

Sütő Zsolt
2013. 02. 12. 17:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a sportautó újabb változatának értékesítése már megkezdődött Észak-Amerikában és Japánban, a premier részünkről is szót érdemel, hiszen az európai piacra egy külön változatot fejlesztenek ki, amely egyaránt megfelel az útviszonyoknak és a hazai rajongók kifinomult ízlésének.

 

A kizárólag kupé karosszériával és hatfokozatú kézi váltóval elérhető 370Z Nismo mélyreható műszaki és formatervezési megújuláson esett át. Az autó orrának agresszívebb megjelenése révén egyúttal javultak az aerodinamikai jellemzők is, s velük a nagy sebesség mellett felmutatott stabilitás. A járulékos leszorítóerőhöz alaposan átdolgozott felfüggesztés és futómű-beállítás társul, melyek eredményeként a versenypályán és a közúton egyaránt agilisabbá vált az autó, amit harci tollakként díszítenek a Nismo jellegzetes piros csíkjai.

Az utastérben a teljesítményorientált 370Z kialakítása a vezetőt helyezi a középpontba. Az alcantara/bőr bevonatú kormánykeréken a Juke-hoz hasonlóan motorsporttól ihletett „felsőholtpont-jelző" kapott helyet. A sportülések teljesen elektromos mozgatásúak, a prémiumba hajló kidolgozást és a sportosságot a piros varrás és a speciális Nismo embléma biztosítja, amely tovább növeli minden egyes 370Z egyediségét.

A műszaki beavatkozásoknak köszönhetően a 3,7 literes, V6-os motor teljesítménye 328-ról 344 lóerőre, nyomatéka pedig 363-ról 371 Nm-re nőtt, melyek eredményeként az alsó és a közepes fordulatszám-tartományban élénkebbé vált a gázreakció, s az autó 5,2 másodperc alatti sprintidőre vált képessé. (Igaz, hivatalos adatok csupán a típusazonossági vizsgálat után állnak majd rendelkezésre.) A 370Z fejlesztésének fontos kritériuma volt a fékek tökéletesítése is, ezért a Nismo mérnökei itt is az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és intenzív terhelést is elviselő fékfolyadékát alkalmazták, de a gyorsítás élménye sem marad csípős paprika nélkül, melynek jegyében a kettős kipufogórendszer felerősíti a V6-os erőforrás énekét.

Noha a pontos árakról egyelőre nem kaptunk információkat, az újdonság hazai bemutatkozásában joggal bízunk, s a március 5-én esedékes premiert követően további részletekkel is szolgálhatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.