Sokan panaszkodnak, hogy hiába a gyártó által megadott, a reklámokban nagy számokkal szereplő vegyes fogyasztás, egyszerűen lehetetlen reprodukálni, sőt, az autó maga 20-30 %-kal többet fogyaszt a beígért adatnál. Egyik oldalról joggal, hiszen ennek akár a választás és vásárlás esetében is szerepe lehet, amely után csalódottság és becsapottság érzete lehet úrrá a tulajdonoson, másrészt viszont ok nélkül, hiszen a vásárlók jó része nincs tudatában a mérés folyamatával, illetve annak hátterével. Valljuk be, nem volna helyénvaló pocskondiázni a gyártót a vegyes fogyasztási adat elérhetetlensége miatt, ha ki sem megyünk a városból négykerekűnkkel.
Persze vitatkozhatunk azzal, hogy a bizonyos fogyasztásmérési eljárások összetétele mennyire életszerű, azonban ez semmiképp sem vezetne célra. Nyilván ténylegesen nagy szeletet hasítanak ki az országúti – takarékosabb – etapok a manapság szabványos mérések metódusában, hiszen többen inkább a város forgatagában autóznak, ám másfelől ott vannak azok, akik inkább a városközi utazásokat preferálják, de nem feledkezhetünk meg azon tulajdonosokról sem, akik a kilométerek nagy hányadát az autópályán teszik meg.
Épp emiatt jól körvonalazódik, hogy a fogyasztás tekintetében egzakt értéket nem is adhat meg a gyártó, hiszen jóformán mindenki más összetételben vezet városban, autópályán és főútvonalakon, miközben maga a vezetési stílus is nagyban befolyásolja a 100 km alatt elfogyasztott üzemanyag mennyiségét, a domborzati és időjárási viszonyokról nem is beszélve.
Az Európai Parlament szabványos mérési eljárást vezetett be annak érdekében, hogy a gyártók teljesen azonos körülmények között bizonyíthassák termékük képességeit. Ez volna a 2001-ben lepecsételt NEDC (New European Driving Cycle – új európai menetciklus) mérés, amelyet a külvilágtól elzárva, egy fékpadon teljesít minden egyes modell. A mérés során rögzítik az összes mérhető paramétert, így a fogyasztást és a kipufogón távozó károsanyagok mennyiségét is. Ez idő alatt természetesen a menetszelet helyettesítő ventilátor biztosítja a szükséges légmennyiséget.