Az A45 AMG a nemrég debütált, harmadik generációs A osztály alapjaira épül. Az bizonyára senkit sem lep meg, hogy az Audi 340 és a BMW 320 lóereje ismeretében a csillagosok nem bízták a döntést a véletlenre és ennek eredményeképp 360 lóerős csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet majd 4,3 méter hosszú méregzsákjuk. Ahogy az M135i xDrive és az RS3 esetében, úgy az A45 AMG-nél is (hétsebességes, dupla kuplungos) automata váltóval és összkerékhajtással van dolgunk, amely az erő felét képes hátrafelé közvetíteni.
Viszont kétségkívül becsülendő a tény, hogy a Mercedes–Benz sportrészlege mindössze két literből és négy hengerből hozta ki a 360 lóerőt, ami szériagyártásban, az Euro 6-os normák betartása mellett gyakorlatilag elképzelhetetlenül magas, 180 (!) lóerős literteljesítményt jelent. A turbófeltöltő természetesen ezúttal is nélkülözhetetlen volt az említett teljesítménysűrűséghez, amihez egyébként 450 Nm-es nyomatékcsúcs társul.
A kisebb erőforrást jobb súlyelosztással és a takarékos üzemmel indokolják a gyártó szakemberei: a legsportosabb A osztály akár 6,9 liter benzinnel is elketyeg 100 kilométeren, ami azért becsülendő, mert 1,5 tonnáról és összkerékhajtásról van szó, nem is beszélve a temérdek éhes paripáról. A négyhengeres szerényebb muzsikáját kapcsolható szelepes megoldással fokozták a mérnökök. A végeredmény önmagáért beszél: 4,6 másodperces 0–100 km/h-s sprintidő, s az elektronika által határolt 250 km/h-s végsebesség szerepel a katalógusban, de felárért, a Driver's Package megrendelésével 280 km/h-ra emelkedhet a limit.
Emellett az A osztály teljesen új első futóművet és kormányművet, valamint aktív differenciált kapott, míg a könyörtelen lassításról a szériában 18, felárért pedig 19 colos kerékgarnitúra mögé bújtatott, elöl-hátul belső hűtésű, lyuggatott tárcsákkal operáló fékrendszer gondoskodik. Természetesen a futómű hangolása kötelezően keményebb, de az első beszámolók alapján mindez nem ment a rugózási komfort kárára. A módosított geometria, így a szélesebb nyomtáv mellett az elektronikai segédek sem maradtak érintetlenül, az automata váltóhoz pedig rajtprogram is jár.