Hogy milyen újdonságokról is beszélhetünk idén? Leginkább talán a Škoda Rapidot várta a potenciális vásárlókkal egyetemben az autós szakma, ám a csehek büszkesége tesztünkben nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, árban pedig túllőtt a célon az importőr, így a válságautóból gyakorlatilag inkább Octavia-konkurens vált, amely tulajdonságait tekintve bezzeg jócskán elmarad bátyjától. Aztán itt van még a Rapid ikertestvére, a Seat Toledo, ám a spanyolok büszkesége szintén túl drágára sikeredett.
A Dacia a jelentősen modernizált Logannel biztosan komoly tűzijátékot indít (a típus még februárban bemutatkozik), ám azok számára, akik mégsem szeretnének Daciába ülni, a most frissült Renault Fluance mellett a Citroën C-Élysée/Peugeot egypetéjű ikerpár lehet a tuti befutó.
Az oroszlános modell már lassan 3 hónapja betette lábát a magyar piacra, a mai nap folyamán pedig a Citroën portékáját fogtuk vallatóra. Mivel a PSA két terméke kis túlzással az utolsó csavarig megegyezik, ráadásul a motor- és a felszereltség-kínálat, sőt, az árlista is közel azonos, ezért a 301 bemutatójából visszanyúlnék Szabó kolléga szavaihoz,a vizuális élmény fokozása érdekében tekintsék meg az ikertestvérről forgatott filmünket.
Robusztus kialakítás
Érdemes kihangsúlyoznunk, hogy a C-Élysée fejlesztésénél a kimondottan extrém körülményeknek komoly figyelmet szenteltek a mérnökök. A spanyolországi Vigóban készülő autó „legnyugatibb” forgalmazási helye ugyanis Magyarország, ellenben Afrikában és a Közel-Keleten is áruba bocsátják, vagyis igencsak szerteágazó követelményeknek kell megfelelnie. A C-Élysée/301 párost nemhiába tették ki szigorú teszteknek a franciák négymillió kilométer hosszan, a világ legszélsőségesebb körülményei között. Bár egy, a mostanihoz hasonló rövid teszt során nehéz megállapítani, hogy a hidegálló, 14 csavarral rögzített kerékjárati betétek mennyire strapabíróak, de az ajtóknál lévő kettős szigetelés szemmel látható, így elhihetjük a sajtóanyag által ígért csavarkötésekkel megerősített elemeket, vagy a külön tartóval erősített műszerfalat, amelynél szintén csavarokat használtak a műanyag patentek helyett (ahogy az ajtókárpitoknál és a napellenzőknél is). A robusztusság bizony tetten érhető az autóban.