A recept ezúttal sem változott: a költségcsökkentést szem előtt tartva olyan helyekről kell elvenni, ahol az nem, vagy csak kevéssé látszik, így a valós igényeknek megfelelve kedvező áron, jól használható modellt lehetséges előállítani.
A Stepway kivitel ezúttal is magasabb lábakon áll. Noha az összkerékhajtás hiánya végett terepjáróként véletlenül sem használható a típus, ám terhelt állapotban is legalább 207 mm-es szabad magasságának (+ 41 mm) köszönhetően könnyedén elbánik a földutakkal, és a vastagabb hótakarótól vagy a mélyebb sártól sem jön zavarba, ahogy azt mi is megtapasztalhattuk.
A műanyagok továbbra sem puhultak fel, ezt senki sem várja el tőlük, főleg, hogy ezúttal már a szemnek kellemesek. Az átformált műszerfal a krómos keretekkel szegett műszerekkel és légbeömlőkkel, valamint az ezüstös keretbe foglalt középkonzollal kimondottan tetszetősnek mondható, egyértelmű beosztása pedig a kezelhetőséget fokozza tökélyre. Átszokni maximum a középen elhelyezett ablakvezérlőkre kell, amelyek mellett a szérifelszereltség részét képező tempomat és sebességhatároló kapcsolóját találjuk, amiket aztán a nem éppen finom műbőrrel bevont kormánykerékről vezérelhetünk.
Nem szabad elmenni a Dacia Lodgyban már magasztalt központi rendszer mellett sem. Az LG által készített érintőképernyős megoldást a legtöbb gyártó megirigyelhetné, hiszen nem csak jó felbontású, szép kontrasztú, kellemesen nagy kijelzőn működik, de egyértelmű, könnyen kezelhető és gyors is. Ráadásul teljes Európa-térképpel együtt mindössze 105 ezer forint felár ellenében a miénk lehet – ennyi fűszert megérdemlünk; nem szabad kihagyni.
Minden más is rendben van: az átláthatóság példás, a kompakt méretek ellenére pedig a helykínálat sem szűkös. A Sandero fejtere kiemelkedő, és bár a lábtér lehetne nagyobb is hátul, a kalaptartóig 320 literes, jól pakolható csomagtér kellő mértékben kárpótol, s szükség esetén a hátsó ülések (60:40 arányú) ledöntésével 1,2 köbméteres teret szabadíthatunk fel. Az utastérben nem csupán friss formákat és anyagokat köszönthetünk, de legalább ilyen örömteli a tárolók gyarapodása, így belül immár 17 liternyi helyre pakolhatunk.