Az autó egyébként nyár vége felé kerülhet majd a kereskedésekbe, így mindenképp érdemes lesz Genfben alapos mustrának alávetni az erősebb és izgalmasabb GT mellé beállított Crosst. Sok újdonság azonban nincs a modellel kapcsolatosan, hiszen koncepció formában 2011-ben, a Frankfurti Autószalonon már leleplezte a Volkswagen általunk is tesztre fogott, legkisebb autójának keményebb körülmények közé szánt verzióját.
Ráadásul a tanulmányhoz képest egy kivétellel semmilyen változtatást nem eszközöltek a szakemberek: a különbséget az ajtók alján végigfutó műanyag betét jelenti, amely egyben az autó nevét is tartalmazza. Hajtásláncok terén persze nincs új a nap alatt: a Cross up!-ot a németek háromhengeres, 75 lovas erőforrása viszi, ötfokozatú kézi váltóval kombinálva, és csupán az első kerekeket hajtva.
Az SUV-khoz hasonló stílust a hangsúlyos, de strapabíróbbnak tűnő lökhárítók és műanyag betétek alkalmazásával, valamint a kerékjáratok markánsabbá tételével csalták az autóra, továbbá az új, 16 colos felnikre húzott 185/50-es abroncsok is felelősek a robosztusabb küllemért.
Viszont a VW nem említi, hogy bármilyen módosítással erősebbé vagy más karakterisztikájúvá tette volna a futóművet vagy magát a kipörgésgátlót, így a csomag tényleg inkább csupán a látványt szolgálja, a komolyabb próbatételre valószínűleg ilyen irányú képességek híján nem merészkedhet az autó. Belül új üléskárpit és műszerfali betét, illetve króm díszítések jelzik az új verziót.
A hivatalos árakról még nem szólt a közlemény, viszont a gazdagabb alapfelszereltség miatt valószínűsíthető, hogy a Cross up! hárommillió forint feletti alapártól vihető majd haza.