A kérdésre egész rövid választ is adhatunk: épp, olyan, mint a Škoda Rapid. A Toledo ugyanis a csehek sikervárományosának közvetlen ikertestvére, különbséget inkább csak a részletek kialakításában találunk – de ott sem sokat.
Ha valaki a Rapidot nézve rögtön a konklúzióra ugrana, előtte még fontos információt kell megosztanunk: a modellre időközben egymillió forintos kedvezményt húzott rá a gyártó, amivel gyengeségei ellenére is az ajánlható kategóriába lép elő, amit hamarosan érkező tesztünkben 105 lóerős kivitelben bizonyítja majd a modell. Ha a Toledóval is ez történt, akkor bizony már most bebiztosítottnak tekinthető az idei évre tervezett 400-as kvóta. De nézzünk csak rá pontosabban spanyol átirat körmére!
Maga az autó a Volkswagen csoport régi vágású AO-plus platformján alapul: 4482 mm hosszú, a tengelytáv 2602 mm, a szélesség pedig 1706 mm. A trapézra formált hűtőmaszk és a szúrós tekintetet eredményező fényszórók hangsúlyosabb egyéniséggel ruházzák fel a Seat újdonságát. A beltérbe tekintve sem olyan vészes a helyzet. Noha költséghatékony modellről van szó, ennek megfelelően pedig kemények és helyenként egyszerűek az anyagok, a Toledo összességében mégis több ingert küld a utasai felé. Ők egyébként sem járnak rosszul, legalábbis, ami a helykínálatot illeti: hátul felnőttek számára kényelmes teret találunk, amely inkább csak oldalról szűkül kissé, miközben a praktikus erényeket egy óriási, 550 literes, könnyen pakolható csomagtér teszi teljessé.
A gyors menetpróbán egyértelműen megállapíthattuk, hogy a Toledo minden tekintetben a Rapid képességeit nyújtja. Ez pozitívum, ha a turbósként remek hajtásláncokat, a könnyed vezethetőséget vagy a várható értéktartást nézzük, de negatívum, ha a diszharmonikus, hangos basszussal kínzó futóművet vesszük alapul. A változatosság jegyében ezúttal a dízel hajtásláncot fogtuk vallatóra, amely a várakozásoknak megfelelően a hangszigetelés spórolós jellege miatt itt nagyobb zajjal kér szót magának, mint a Volkswagen csoport magasabbra pozicionált termékeiben.