A dízel-szabadidőautók új királya az Alpina XD3

Az Alpina műhelyéből kigördülő vadonatúj XD3 a rendkívül finom B3-mal karöltve debütált a genfi autószalonon.

Vajda János
2013. 03. 15. 13:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha a BMW-k igényes tuningolásáról, majd nemesítéséről híressé vált Alpina kezelésbe veszi a bajorok valamely modelljét, biztosra vehetjük, hogy a szakértők nem akármilyen munkát adnak ki kezeik közül. Már az üléspróbát követően kijelenthetjük, hogy nagyon kívánatos családi gép állt lábra az XD3 személyében.

Az alapokat az – általunk is – kedvelt X3 második nemzedéke szolgáltatta, amely már szériaváltozatában is bebizonyította, hogy mennyire jó kvalitásokkal rendelkezik, ha családi mindenesre vágyunk, és persze ha van mit a tejbe aprítanunk. Az Alpina pedig még kívánatosabbá varázsolta a típust, annak ellenére hogy a motorháztető alatt gázolajos erőforrás kér magának szót. Az Alpinák becsületét a típushoz fejlesztett négycsöves Akrapovic kipufogórendszer hivatott megvédeni, amelyen keresztül dízelektől szokatlanul izgalmas dallamok hagyják el a rozsdamentes csöveket.


Izmos öngyulladós azért eddig is akadt az X3-kínálatban: a vásárlók a 258 lóerős, 560 newtonméteres háromliteres, sorhatos 30d és a kétturbós, lépcsős feltöltéssel felruházott, 313 lovas, 630 newtonméteres 35d közül választhattak, ha nem volt elég nekik a négyhengeresek teljesítménye. Az Alpina utóbbi egységet vette alapul, és lényeges átalakításokat eszközölve – véletlenül sem holmi csiptuningról van szó – nem kevesebb mint 350 lóerőt, valamint 700 newtonmétert csalogatott elő a motorból.

Bár a fogyasztás a gyári adatok szerint 6,1-ről 6,8 literre ugrott, a tízszázalékos pluszban a nagyobb teljesítmény mellett a szériában járó rendkívül széles, elöl 255, hátul pedig 285 mm széles 20 colos papucsoknak is szerepük van. A buchloei fejlesztők a BMW automata nyolcfokozatú váltóját szintén átdolgozták, ami a 30d/35d modellekhez hasonlóan az ügyes xDrive összkerékhajtással együtt szériában jár a típushoz.

A négy hajtott lábnak köszönhetően az XD3 a sportautós, 4,9 szekundumos 0–100 km/h-s sprintidőt így szinte minden körülmények között képes teljesíteni (30d: 6,2 s, 35d: 5,8 s), míg a magas felépítés, a tisztességes méretek és a közel kéttonnás tömeg tudatában a 253 km/h végsebesség (30d: 230 km/h; 35d: 244 km/h) legalább ennyire figyelemre méltó.


Németországban legalább 20 milliónyi forintnak megfelelő eurót szükséges leszurkolni az Alpina-kínálat egyetlen SUV-jáért, ám a dízelmotoros BMW X3-akhoz viszonyított magas felárhoz lényegesen gazdagabb alapfelszereltség tartozik – hiába, az Alpina nem engedi a klienseknek, hogy fapados autóba üljenek. A személyre szabásnak és a finom anyagoknak, színeknek csak képzeletünk és pénztárcánk szabhat határt a konfigurálás során, a megjelenés tekintetében pedig a cégtől jól megszokott megoldásokkal szembesülhetünk. A lemezek alatt persze rengeteg változás történt, így nemcsak a hajtáslánc, de egyebek között a fékrendszer és az állítható futómű is fejlődött.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.