Minthogy a D-Max a flottás megrendelők egyik kedvelt célpontja, az üzemeltetési költségek alacsonyan tartása fontos szemponttá lépett elő. Mivel a pickupok tekintetében a szerviztényezők, valamint tervszerű karbantartások javarészt hasonlóak, a legnagyobbat a fogyasztáson lehet fogni. Az Isuzu pedig nem bízta a véletlenre a bírálatot, s maga a forgalmazó tett meg 1200 km-t hitelesített mérést végezve.
A 2,5 literes, 163 lóerős dízelmotorral szerelt D-Max a hosszú túrát végül 4,5 literes átlagfogyasztással teljesítette. Persze ebben szerepet játszik, hogy ideális körülmények között végezték el a kísérletet, azonban az eredmény egyértelműen dicséretes, hiszen mégiscsak egy igazi, majd 2 tonnás munkaeszközről van szó.
Az Isuzu tervezési szisztémája egyébként különbözik valamelyest a többiektől, hiszen a japánok javarészt nagyobb méretű tehergépjárművekkel foglalkoznak, így fordított filozófiával állnak a rajzasztalhoz: nem kicsiből építenek nagyot, hanem a nagyot próbálják kisebb méretek közé szorítani. Többek között ennek a rendszernek a produktuma a 2,5 literes négyhengeres dízelmotor is, így a takarékos üzem bizonyos szempontból már érthető is. Formáját tekintve a D-Max a tetszetősebb terepesek közé sorolandó, amely tulajdonságát leginkább barátságos, modern frontjának köszönheti, miközben a kabin mögötti vonalak már természetszerűleg az ilyenkor megszokott sablonformákat vonultatják fel.
A kellemes összképen túl nem szabad megfeledkezni a részletekről sem, így a combos hasmagasságról, a tisztességes terepszögekről (elöl: 30 fok; hátul: 23 fok) és a masszív kiképzésről. A hangsúly ugyanis a képességeken van. Az ajtó nyílik, a kapaszkodó segítségét igénybe véve beszállunk és a slusszkulcs elfordításával gyakorlatilag eltűnnek a határok.
A bal oldalon elektromos állítással felvértezett ülés barna műbőr kárpitjába süppedve a kényelem és gondoskodás egyszerre jut eszembe, holott a személyautóknál felállított értékelési rendszertől ezúttal kész lettem volna eltekinteni. Noha az illesztések kissé rapszodikusak, a műanyagok strapabíróan kemények, s a terepen töltött kilométerek során bizonyítást nyert, hogy az összeszerelési minőséget sem érheti panasz, hiszen neszt, nyiszogást aligha tapasztalhatunk a volán mögött.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!