Tehát aki azt gondolja, hogy csak a mai „zöldszagú” világban, az olvadó jégtáblán izzadó jegesmedvék segélybrummogása és a sokszor mindenféle racionalitást mellőző nagyhangú környezetvédők miatt lett egyszerre fontos a motorhajtóanyagok kutatása, az nagyon téved. Ott van például a DuPont vállalat, melynek munkatársai már az 50-es években is komolyan kutatták az üzemanyagokban rejlő lehetőségeket.
A képen látható Oldsmobile 88 benzintesztelő autójának csomagtartójába hat kisebb tankot applikáltak a fejlesztők, melyek különböző, 80-tól egészen 92,5-ig növekvő oktánszámú referencia-üzemanyagokkal voltak töltve, míg a négy másik tankba lehetett önteni a tesztelni kívánt nedűt. A kutatójármű profi kiépítését jól szemlélteti, hogy a mérnökök még egy automata tűzoltó berendezést is szereltek bele a biztonság kedvéért – nem ok nélkül, hisz kopogásos üzemben a belső égésű motor tényleg a robbanómotorra hajaz.
A jármű műszerfala sem maradt érintetlenül – idekerült a jókora irányítópanel és a visszajelzők. A mérőautó lényege abban rejlett, hogy menet közben, tehát valós körülmények között lehetett kiválasztani, sőt akár kikeverni a vizsgálni kívánt elegyet, míg a mérőműszerek egyből mutatták, hogy melyik üzemanyag hogyan viselkedik. A hőmérséklet- és nyomásmérők segítségével a motor és a távozó kipufogógázok felől is mérni lehetett számos paramétert, sőt a kardánalagúton, vagyis a kihajtás irányában kialakított kis ablakról leolvashatók voltak a fordulatszám, no meg a gyújtás paraméterei.
Első blikkre talán nem tűnik olyan nagy jelentőségűnek a felcicomázott, oktánszámot tesztelő Oldsmobile, pedig higgyék el, az előbb említett mérések nagy jelentőséggel bírtak, hiszen az oktánszám a motorbenzinek egyik legfontosabb tulajdonsága. Ez a mérőszám mutatja meg ugyanis a benzin kompressziótűrését, vagy más szóval öngyulladási hajlamát, ami gyakorlatilag egyet jelent azzal, hogy a benzin-levegő keverék mekkora nyomást képes elviselni öngyulladás nélkül, mely tulajdonság a kopogásmentes üzem záloga.