Ahhoz, hogy a háttérben húzódó legendát megértsük, itt az ideje, hogy időutazásra induljunk a finom borok, a monumentális épületek és a gyors autók hazájába, hogy az Alfa történelmének tetőpontját vehessük alaposan górcső alá. Ezúttal pedig halmozzuk az élvezeteket, hiszen a sokat méltatott talján formatervezést a szuperautók sajátjának tekinthető középmotoros felépítéssel és egy sikítva felpörgő V8-as erőforrással fűszerezzük meg, mégpedig egy olyan időszakból, amikor a mára felnőtt ellenfelek még csak jelenthettek a versenyzésben igencsak elszánt gyártónak.
A fölényesen nyers erő jegyében az 1967-ben debütált Alfa Romeo T33/2 Stradale végtelenül kiforrott versenytechnikát és rendszámtáblát kapott, hogy a több ciklusban elkészült és nem is teljesen egyforma 18 példány a valaha készült legszebb és legélvezetesebb autó címére is eséllyel pályázhasson.
Talán éppen e vonalak reneszánszát éli a tegnap bemutatott Wiesmann is, de kétségtelen, hogy a T33/2 Stradale láttán a legnemesebb szuperautók tervezőinek is leesik az álluk, s még évtizedeken keresztül lesz a felnövekvő generációk múzsája.
Franco Scaglione nevét még sokáig imába foglaljuk, de nem feledkezhetünk meg a Carrozzeria Marazzi munkásságáról sem, hiszen a vállalkozás által készített alumínium elemeknek köszönhetően lett pehelysúlyú az alig 870 kg tömegű autó, ami az Alfa Romeo Múzeum vendégszeretetét élvezi. A technikusok társaságában azért időnként az első számú prototípusra is ráfér a levegőzés, így a kétliteres, 230 lóerős szív némi bugyborékolás után ismét életre kelhet, hogy erős gázfröccsökkel vehesse fel az üzemi hőmérsékletet.
A felülvezérelt motor szelepeit hengersoronként két lánchajtású vezérműtengely működteti, így az sem meglepő, ha a 8800-as fordulaton leadott maximális teljesítménnyel még nem ér véget a flúgos futam, s a főtengely akár tízezerszer is átfordul percenként.
A repülőgépiparból érkező konstruktőr, Carlo Chiti mestere volt a motorépítésnek, s többek között a Ferrarival is nyert F1-es versenyeket, míg végül saját céget alapított az ágaskodó csődör megszorongatására. A tiszavirág-életű ATS végül nem járt sikerrel, de a kis hengerűrtartalmú, ám igen pörgős motorokkal gyűjtött tapasztalat elegendő volt arra, hogy a mester műve közel ötven év távlatából is olyan hangerővel kérhessen szót magának, amitől a versenysportban edződött szívek is összeszorulnak.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!