A Jeep talán nem véletlenül húzódik meg hazánk autós életének perifériáján, pedig a márka megítélése lehetővé tenné, hogy a tengerentúlon sikeres típusok hangos diadalmenet közepette kerülhessenek értékesítésre.
Éppen ezért örültünk annak, hogy a forgalmazói szervezet átstrukturálásával várhatóan felgyorsulnak majd az események, ám mindeközben döbbenten szemlélhetjük az új Cherokee első fotóit is, melyek azt bizonyítják, hogy a nagyra becsült modellek megjelenése épp akkor vesz 180 fokos fordulatot, amikor végre magunk is közelebb kerülhetnénk a magyar nyelvben a terepjárók szinonimájaként is emlegetett autókhoz. Szerencsére a Genfi Autószalonon debütáló új Compass (a 2014-es Grand Cherokeehoz hasonlóan) még tartja magát a hagyományokhoz, s az európai igényekhez igazodva műszaki tartalmában is fejlődik.
A 2 és 2,4 literes benzinmotorokhoz például elsőként lesz hatfokozatú automataváltó társítható, ami hatékonyan oszthatja be a 156, illetve 170 lóerős erőforrások teljesítményét. A kérdést persze hosszasan taglalhatnánk, ám a konkurencia lépéselőnyére bizonyíték, hogy a svájci kiállítás másik szegletében a Land Rover éppen ezzel párhuzamosan mutatja be a ZF kilencgangos szerkezetét.
Mindenesetre hazai szempontból a Jeep újításainak aligha lesz jelentősége, hiszen az importőr jelenleg is kizárólag a 2,2 literes dízelmotor 163 tagú ménesével kínálja a típust, ami a továbbiakban szintén csak manuális váltóval lesz elérhető.
A külső változások egyébként kimerülnek néhány apró részletben, így például a Limited felszereltségű kivitelek átszabott hűtőrácsában, vagy éppen a ködlámpák króm foglalatában, míg a jövőben a szériafelszereltség részét képezi a tolatókamera. Öröm az ürömben, hogy mindezek fényében a 8,1-8,8 millió forintos hazai alapárak aligha változnak majd, így azok, akik a Jeep jól megszokott stíluselemeit preferálják, szerencsés esetben még a radikálisabb megújulás előtt térnek be a kereskedésekbe.