Az utolsó Jeep: hagyománytisztelően frissül a Compass

A Jeep Cherokee legfrissebb, a márka arculatába új formákat hozó verziója nemrégiben látott napvilágot, s a Genfi Autószalonra a Compass is megfiatalodik.

Sütő Zsolt
2013. 03. 04. 17:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Jeep talán nem véletlenül húzódik meg hazánk autós életének perifériáján, pedig a márka megítélése lehetővé tenné, hogy a tengerentúlon sikeres típusok hangos diadalmenet közepette kerülhessenek értékesítésre.

Éppen ezért örültünk annak, hogy a forgalmazói szervezet átstrukturálásával várhatóan felgyorsulnak majd az események, ám mindeközben döbbenten szemlélhetjük az új Cherokee első fotóit is, melyek azt bizonyítják, hogy a nagyra becsült modellek megjelenése épp akkor vesz 180 fokos fordulatot, amikor végre magunk is közelebb kerülhetnénk a magyar nyelvben a terepjárók szinonimájaként is emlegetett autókhoz. Szerencsére a Genfi Autószalonon debütáló új Compass (a 2014-es Grand Cherokeehoz hasonlóan) még tartja magát a hagyományokhoz, s az európai igényekhez igazodva műszaki tartalmában is fejlődik.


A 2 és 2,4 literes benzinmotorokhoz például elsőként lesz hatfokozatú automataváltó társítható, ami hatékonyan oszthatja be a 156, illetve 170 lóerős erőforrások teljesítményét. A kérdést persze hosszasan taglalhatnánk, ám a konkurencia lépéselőnyére bizonyíték, hogy a svájci kiállítás másik szegletében a Land Rover éppen ezzel párhuzamosan mutatja be a ZF kilencgangos szerkezetét.

Mindenesetre hazai szempontból a Jeep újításainak aligha lesz jelentősége, hiszen az importőr jelenleg is kizárólag a 2,2 literes dízelmotor 163 tagú ménesével kínálja a típust, ami a továbbiakban szintén csak manuális váltóval lesz elérhető.


A külső változások egyébként kimerülnek néhány apró részletben, így például a Limited felszereltségű kivitelek átszabott hűtőrácsában, vagy éppen a ködlámpák króm foglalatában, míg a jövőben a szériafelszereltség részét képezi a tolatókamera. Öröm az ürömben, hogy mindezek fényében a 8,1-8,8 millió forintos hazai alapárak aligha változnak majd, így azok, akik a Jeep jól megszokott stíluselemeit preferálják, szerencsés esetben még a radikálisabb megújulás előtt térnek be a kereskedésekbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.