Az újdonság kiválóan alkalmasa fejek elcsavarására, s ezt a hatást a bőséges színpalettáról bátran választva akár a negyedik hatványra is emelhetünk. A méretes első lámpaburák gyermeki bája és a kardfogú tigris agyaraival villogó LED-es nappali menetfények kontrasztja már első pillantásra mély benyomást gyakorol, s mindezt a homogén felületek és az árnyékoló ívek tudatos ötvözete csak tovább fokozza. Oldalról már a hátsó ajtó kilincseinek elrejtése varázsol némi kupés összhatást, de a hátsó fertály sportossága, valamint a sárvédők izomként dülledő domborítása is a szívekhez szól, melyek hirtelen megdobbanásával azon sem csodálkoznánk, ha néhány adásvételi szerződésen még azelőtt megszáradna a tinta, hogy a lemezek alá pillantottunk volna.
A márka franciás hagyományait – például az ezúttal nappali menetfény formájában visszaköszönő „bajuszkát” – dinamikus ívekbe foglaló külső ráadásul a belső teret sem nagyon korlátozza. Igaz, ehhez a generációváltásnál már hagyománynak tekinthető növekedésre is szükség van: hosszban 35, széltében pedig 24 mm-t hízott a Clio, míg magasságban 45 mm-t csökkent.
Noha előbbit kevésbé, utóbbit garantáltan érezni fogjuk: a még felár ellenében sem állítható magasságú utasülésen már a tetőt karcolja az 1,9 méternél magasabb utasok feje. A bővíthető csomagtartó „csak” 300 literes, kisebb megalkuvások árán ez még nyaralások alkalmával is elegendőnek bizonyulhat, s 180 centiméteres termetünkkel talán nem fejedelmi pompában, de hosszútávon is kompromisszummentesen foglalhatnánk magunk mögött helyet. A belsőt jócskán feldobják a vörös betétek, egyedül a felhasznált műanyagok textúrája lehetne kevésbé harsány és fényes. A sok zongoralakk és króm utánzatú elem rettentően kényes, könnyen karcolódik, néha zavaróan tükröződik, egyből látszik rajtuk a por, illetve az ujjlenyomatok.
Az ülések kárpitozása viszont remekül sikerült, minek köszönhetően egész hívogatóak lettek az első ülőhelyek. A helykínálatot nézve a lábtér megfelelő még hátul is, viszont vállban bizony szűk a Clio. A kezelőszervek funkcionalitása itt-ott megszokást igényelt. Az erősebbik dízel esetében belépőként kínált „Expression” felszereltségi szinten a manuális klímaberendezés mellett már széria az egyébként 165 forintot kóstáló érintőképernyős központi rendszer is, ami azon túl, hogy a bass reflex hangszórókkal karöltve kisautókhoz mérten nagy vehemenciával játssza le akár USB-kulcson hordozott zeneszámainkat is, navigációs feladatokat is ellát, sőt bluetooth kapcsolaton keresztül hangosíthatjuk ki mobiltelefonunkat is.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!