Élményhajhász? – Európában az Infiniti Q50

A Q50 szedánnal az Infiniti kifejezetten szépen csengő húrokat pendít meg, hiszen a márka a luxus mellett a sportosságot is megteremti az autóban.

Sütő Zsolt
2013. 03. 12. 6:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hagyományosan a hasonlóan elcsépelt marketingszlogenek hallatán csak legyintenénk egy nagyot, hiszen a konstruktőröknek gyakorta nehéz megérteniük, hogy a valóban vezetési élményt generáló ismérvek a legritkább esetben jellemezhetőek számokkal, vagy objektíven leírható momentumokkal.

Éppen ezért hajthat vizet a fejlesztők malmára, hogy többek között Sebastian Vettel és Sébastien Buemi is segítette a munkájukat a végső finomhangolás munkálatai során. A Q50 tervezésében persze nem csak ez a meglepő, hanem az is, hogy a gyártó döntéshozói már az alapoktól felismerték, hogy a közvetlenség mennyire hiánycikk a prémium szegmensben. Ennek okozója pedig éppen az a csúcstechnika, ami a vezető tökéletlenségeit kiszűrendő szigetel el minket a külső környezettől, ám most ugyanez a high-tech műszaki repertoár az élmények szolgálatába áll.

 

Ilyen például az adaptív kormányzás, ami a vezető szándékait gyorsabban továbbítja a kerekekhez, mint egy szimplán mechanikus, vagy egy egyszerűbb elektromechanikus rendszer esetében. A négy különböző beállítás lehetővé teszi a vezető preferenciájának való megfelelést, vagy éppen az útviszonyokhoz illő karakterisztika érvényesítését, ráadásul a világelsőnek ígérkező megoldás a rásegítés intenzitásán túl a kormánymű áttételét is szabályozza – amelyet aztán mi is az ízlésünknek megfelelően állítgathatunk.

A precíz irányíthatóságról a független, több lengőkaros futóművek is gondoskodnak. Az elülső egycsuklós, kettős keresztlengőkaros, valamint a hátul multilink konstrukció csavarrugókkal, illetve kétcsöves gátlókkal készül, melyek kevésbé engedik változni a kerékdőlést, miközben a kényelmet is fokozzák. A futómű nagy arányban alumínium alkatrészekből építkezik, valamint első és hátsó stabilizátorokkal rendelkezik.
A meglepetések sorát az asszisztens rendszerek sokszínűsége is gyarapítja, hiszen az Infiniti már futó modelljeiben megtalálható vagyon- és közlekedésbiztonsági berendezéseken túl a Q50 listája teljes sebességtartományban működő intelligens sebességtartó automatikával, prediktív ráfutásveszélyre figyelmeztetéssel, vészfékrásegítéssel, követési távolság asszisztenssel, holttérfigyeléssel, (a videós csatolmányban megtekinthető) Back-up Collision Intervention® berendezéssel, sávelhagyásra figyelmeztetéssel és aktív sávtartással bővül.

 

Újításoknak a vezetői ergonómia fejlődésén túl az utastér sincs híján, hiszen a funkciók sokasága újfajta kezelőfelületet is kívánt. A gomberdőt ritkító, egymás alatt elhelyezkedő érintőképernyők szimbiózisban együttműködve segítenek a könnyebb értelmezhetőségben, s míg az alsón beállításokat módosítunk, a felsőn például akadálytalanul megjeleníthetjük a navigációs berendezés információit. Mondanunk sem kell, a rendszer kompatibils mobiltelefonjainkkal is, így egyéb számítástechnikai eszközökkel együttműködve a legkülönbözőbb alkalmazásokkal bővíthetjük a gyárilag telepített szoftveres repertoárt.

Az Infiniti Q50 az első típus a gyártó palettáján, ami a Daimlerrel kötött együttműködési megállapodásból profitál. A Mercedes 2,2 literes közvetlen befecskendezéses, négyhengeres turbódízel motorját a japánok módosították, hogy célkitűzésük szerint kiemelkedőbb gázreakciót biztosítsanak, így végül az erőforrás 170 lóerős teljesítményt és 400 Nm nyomatékot kínálhat. Noha a menetdinamikai és fogyasztási adatok egyelőre nem hivatalosak, a mérnökök 9 másodpercen belüli sprintidőt, 230 km/órás végsebességet és 4,4 literes átlagfogyasztást helyeztek kilátásba. Mindez persze függ majd a választott váltótól is, hiszen 6 sebességes kézi és 7-sebességes automatára egyaránt voksolhatunk majd.

 

Az Európában frissen debütáló modell második változata a Q50 Hybrid lesz, ami gyorsulási képességével bizony biztosíthatná a helyét a sportautók mezőnyében is. Várakozások szerint ugyanis jóval 5,5 másodpercen belüli sprintidőről beszélhetünk, amivel az újdonság az M35h-t is letaszíthatná trónjáról, ahová utóbbi a világ legjobban gyorsuló hibrid négykerekűjeként ülhetett fel.

Az erények figyelemreméltó hatékonysággal párosulnak, ugyanis a hátsó- és négykerékhajtással is elérhető Q50 kombinált ciklusú átlagfogyasztása megállapodhat 6.2 literben is (CO2: 145g/km), ami bizony nem is olyan rossz eredmény egy 3,5 literes, V6-os benzinmotor részéről, ami önmagában is 302 paripát és 350 Nm nyomatékot enged szabadjára . Az összesen 364 lóerős hibrid egyébként ugyanolyan duplakuplungos, hétfokozatú váltóval rendelkezik, mint az M35h, ám úgy került finomhangolásra, hogy a kizárólag elektromos üzemű hatótávolság tovább növekedhessen. Európában a benzines és hibrid hajtáslánccal debütáló Q50 piaci bevezetése 2013 őszén veszi kezdetét, ám pontos árakról egyelőre nem kaptunk tájékoztatást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.