Hagyományosan a hasonlóan elcsépelt marketingszlogenek hallatán csak legyintenénk egy nagyot, hiszen a konstruktőröknek gyakorta nehéz megérteniük, hogy a valóban vezetési élményt generáló ismérvek a legritkább esetben jellemezhetőek számokkal, vagy objektíven leírható momentumokkal.
Éppen ezért hajthat vizet a fejlesztők malmára, hogy többek között Sebastian Vettel és Sébastien Buemi is segítette a munkájukat a végső finomhangolás munkálatai során. A Q50 tervezésében persze nem csak ez a meglepő, hanem az is, hogy a gyártó döntéshozói már az alapoktól felismerték, hogy a közvetlenség mennyire hiánycikk a prémium szegmensben. Ennek okozója pedig éppen az a csúcstechnika, ami a vezető tökéletlenségeit kiszűrendő szigetel el minket a külső környezettől, ám most ugyanez a high-tech műszaki repertoár az élmények szolgálatába áll.
Ilyen például az adaptív kormányzás, ami a vezető szándékait gyorsabban továbbítja a kerekekhez, mint egy szimplán mechanikus, vagy egy egyszerűbb elektromechanikus rendszer esetében. A négy különböző beállítás lehetővé teszi a vezető preferenciájának való megfelelést, vagy éppen az útviszonyokhoz illő karakterisztika érvényesítését, ráadásul a világelsőnek ígérkező megoldás a rásegítés intenzitásán túl a kormánymű áttételét is szabályozza – amelyet aztán mi is az ízlésünknek megfelelően állítgathatunk.
A precíz irányíthatóságról a független, több lengőkaros futóművek is gondoskodnak. Az elülső egycsuklós, kettős keresztlengőkaros, valamint a hátul multilink konstrukció csavarrugókkal, illetve kétcsöves gátlókkal készül, melyek kevésbé engedik változni a kerékdőlést, miközben a kényelmet is fokozzák. A futómű nagy arányban alumínium alkatrészekből építkezik, valamint első és hátsó stabilizátorokkal rendelkezik.
A meglepetések sorát az asszisztens rendszerek sokszínűsége is gyarapítja, hiszen az Infiniti már futó modelljeiben megtalálható vagyon- és közlekedésbiztonsági berendezéseken túl a Q50 listája teljes sebességtartományban működő intelligens sebességtartó automatikával, prediktív ráfutásveszélyre figyelmeztetéssel, vészfékrásegítéssel, követési távolság asszisztenssel, holttérfigyeléssel, (a videós csatolmányban megtekinthető) Back-up Collision Intervention® berendezéssel, sávelhagyásra figyelmeztetéssel és aktív sávtartással bővül.
Újításoknak a vezetői ergonómia fejlődésén túl az utastér sincs híján, hiszen a funkciók sokasága újfajta kezelőfelületet is kívánt. A gomberdőt ritkító, egymás alatt elhelyezkedő érintőképernyők szimbiózisban együttműködve segítenek a könnyebb értelmezhetőségben, s míg az alsón beállításokat módosítunk, a felsőn például akadálytalanul megjeleníthetjük a navigációs berendezés információit. Mondanunk sem kell, a rendszer kompatibils mobiltelefonjainkkal is, így egyéb számítástechnikai eszközökkel együttműködve a legkülönbözőbb alkalmazásokkal bővíthetjük a gyárilag telepített szoftveres repertoárt.
Az Infiniti Q50 az első típus a gyártó palettáján, ami a Daimlerrel kötött együttműködési megállapodásból profitál. A Mercedes 2,2 literes közvetlen befecskendezéses, négyhengeres turbódízel motorját a japánok módosították, hogy célkitűzésük szerint kiemelkedőbb gázreakciót biztosítsanak, így végül az erőforrás 170 lóerős teljesítményt és 400 Nm nyomatékot kínálhat. Noha a menetdinamikai és fogyasztási adatok egyelőre nem hivatalosak, a mérnökök 9 másodpercen belüli sprintidőt, 230 km/órás végsebességet és 4,4 literes átlagfogyasztást helyeztek kilátásba. Mindez persze függ majd a választott váltótól is, hiszen 6 sebességes kézi és 7-sebességes automatára egyaránt voksolhatunk majd.
Az Európában frissen debütáló modell második változata a Q50 Hybrid lesz, ami gyorsulási képességével bizony biztosíthatná a helyét a sportautók mezőnyében is. Várakozások szerint ugyanis jóval 5,5 másodpercen belüli sprintidőről beszélhetünk, amivel az újdonság az M35h-t is letaszíthatná trónjáról, ahová utóbbi a világ legjobban gyorsuló hibrid négykerekűjeként ülhetett fel.
Az erények figyelemreméltó hatékonysággal párosulnak, ugyanis a hátsó- és négykerékhajtással is elérhető Q50 kombinált ciklusú átlagfogyasztása megállapodhat 6.2 literben is (CO2: 145g/km), ami bizony nem is olyan rossz eredmény egy 3,5 literes, V6-os benzinmotor részéről, ami önmagában is 302 paripát és 350 Nm nyomatékot enged szabadjára . Az összesen 364 lóerős hibrid egyébként ugyanolyan duplakuplungos, hétfokozatú váltóval rendelkezik, mint az M35h, ám úgy került finomhangolásra, hogy a kizárólag elektromos üzemű hatótávolság tovább növekedhessen. Európában a benzines és hibrid hajtáslánccal debütáló Q50 piaci bevezetése 2013 őszén veszi kezdetét, ám pontos árakról egyelőre nem kaptunk tájékoztatást.