Hagyományosan a hasonlóan elcsépelt marketingszlogenek hallatán csak legyintenénk egy nagyot, hiszen a konstruktőröknek gyakorta nehéz megérteniük, hogy a valóban vezetési élményt generáló ismérvek a legritkább esetben jellemezhetőek számokkal, vagy objektíven leírható momentumokkal.
Éppen ezért hajthat vizet a fejlesztők malmára, hogy többek között Sebastian Vettel és Sébastien Buemi is segítette a munkájukat a végső finomhangolás munkálatai során. A Q50 tervezésében persze nem csak ez a meglepő, hanem az is, hogy a gyártó döntéshozói már az alapoktól felismerték, hogy a közvetlenség mennyire hiánycikk a prémium szegmensben. Ennek okozója pedig éppen az a csúcstechnika, ami a vezető tökéletlenségeit kiszűrendő szigetel el minket a külső környezettől, ám most ugyanez a high-tech műszaki repertoár az élmények szolgálatába áll.
Ilyen például az adaptív kormányzás, ami a vezető szándékait gyorsabban továbbítja a kerekekhez, mint egy szimplán mechanikus, vagy egy egyszerűbb elektromechanikus rendszer esetében. A négy különböző beállítás lehetővé teszi a vezető preferenciájának való megfelelést, vagy éppen az útviszonyokhoz illő karakterisztika érvényesítését, ráadásul a világelsőnek ígérkező megoldás a rásegítés intenzitásán túl a kormánymű áttételét is szabályozza – amelyet aztán mi is az ízlésünknek megfelelően állítgathatunk.
A precíz irányíthatóságról a független, több lengőkaros futóművek is gondoskodnak. Az elülső egycsuklós, kettős keresztlengőkaros, valamint a hátul multilink konstrukció csavarrugókkal, illetve kétcsöves gátlókkal készül, melyek kevésbé engedik változni a kerékdőlést, miközben a kényelmet is fokozzák. A futómű nagy arányban alumínium alkatrészekből építkezik, valamint első és hátsó stabilizátorokkal rendelkezik.
A meglepetések sorát az asszisztens rendszerek sokszínűsége is gyarapítja, hiszen az Infiniti már futó modelljeiben megtalálható vagyon- és közlekedésbiztonsági berendezéseken túl a Q50 listája teljes sebességtartományban működő intelligens sebességtartó automatikával, prediktív ráfutásveszélyre figyelmeztetéssel, vészfékrásegítéssel, követési távolság asszisztenssel, holttérfigyeléssel, (a videós csatolmányban megtekinthető) Back-up Collision Intervention® berendezéssel, sávelhagyásra figyelmeztetéssel és aktív sávtartással bővül.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!