A megemelt jövedéki adóval sújtott bioetanolt sajnos továbbra is csak temethetjük, viszont a gázzal való autózás könyvében új fejezet nyílhat az itthon még erősen hiányos infrastruktúrát illetően. A legújabb európai uniós irányelvek szerint a tagállamoknak fejlesztéseket kell végrehajtaniuk a gázüzemű közlekedés elősegítése érdekében, épp ezért az alternatív üzemanyagokat ellehetetlenítő stratégiával szemben fejlődésnek indulhat ez az ágazat.
„A sűrített földgáz tömegközlekedésben történő felhasználásával lényegesen tisztább lehet a városok levegője, mindamellett az üzemeltetők költségei is jelentősen csökkenhetnek. A haszonjárművek mellett azonban kiemelt fontosságú a gázüzemű személyautók elterjedésének elősegítése is” – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke.
Jelenleg Magyarországon mindössze három nyilvános CNG töltőállomás található: Budapesten, Szegeden illetve és Győrött tankolható a komprimált autógáz. A szükséges számú CNG és LNG kutak nélkül azonban az alternatív és egyben tisztább üzemű modellek nem tudják felvenni a versenyt hagyományos üzemanyagot elégető társaikkal szemben.
Az Európai Bizottság ezért idén februárban a tagállamok számára kötelező érvényű rendelkezéseket fogalmazott meg a környezetbarát üzemanyagok elterjedésének elősegítésére. Ez alapján a tagállamoknak 2015 decemberéig közös szabványokat kell kialakítani a gépkocsikat, tehergépjárműveket és vízi járműveket szolgáló LNG és CNG újratöltő állomásokra vonatkozóan.
Az előzetes becslések szerint mintegy 181 LNG állomás létesülne, mely jelentős piaci fejlődést idézne elő a cseppfolyósított földgázzal hajtott nehézgépjárművek terén. Franck Néel, a GDF SUEZ Energia Magyarország általános vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy Magyarországon hatalmas fejlődési lehetőség van a CNG piacon, mert habár regionálisan nem, de a nyugat-európai országokhoz képest Magyarország messze el van maradva a CNG töltőállomások számának terén.