Valamit jól eltaláltak az Opel tervezői. A tavaly ősszel bemutatkozott Adam esetében ugyanis lehetetlen a formákról nem beszélni. A kisautó egyszerre tud bohókás, különc, modern és vagány lenni, történelem híján úgy mutatva fityiszt a konkurenciának, hogy közben mégis sajátos hangulatot áraszt. Azt talán meg lehet jósolni, hogy néhány év múlva beleolvad-e úgy a város forgalmába, ahogy azt mára egy MINI vagy egy Fiat 500 teszi, de hogy addig jó pár nyakat lezsibbaszt majd, az előre borítékolható. A Budai várnegyed és a Nyugati pályaudvar közötti, kizárólag városi menetpróba során is jó pár érdeklődő tekintetet begyűjtött a végre hazánkba is megérkező modell.
De miben rejlik a titka? A szemmel látható okokon túl az Adam legfőképp felszerelhetőségében, pontosabban a lehetséges variációk számában különbözik erőteljesen a piac legtöbb képviselőjétől. A létrehozható változatok száma milliós nagyságrendű, de egy-egy személyre szabható részlet esetében sem ritka, hogy a 3 alapstílus mentén (sportos, trendi, elegáns) akár tucatnyi különböző színű, textúrájú vagy hangulatú megoldás közül választhatunk.
Így például autónk padlizsán színe visszaköszönhet a hűtőrácson, a felniken, a műszerfalon, a bőrüléseken, a váltószoknyán és a kormányon is, fölöttünk akár Rolls-Royce stílusban csillagos eget imitáló tető is húzódhat, de éppenséggel sportos sakkmintás szövetet is választhatunk ide.
Az Adam elbűvölő külsején nehéz átlátni. Még jó, hogy megadatott nekünk a különösen szúrós szem szuperképessége, amellyel a koncepció objektív oldalát vizsgálhatjuk. Az Adam egy tipikus kisautó, amelyet 3,7 méteres hossza is jelez, így ha mindenáron skatulyázni akarunk, akkor a Fiat 500/Kia Picanto, valamint a MINI/DS3 között kell keresgélnünk. Közöttük sem árt inkább az alsóbb tartományban gondolkodni: az Adam hátsó üléseink már 180 centinél is szűkös fejteret tapasztalunk, miközben csomagtartója is csupán 170 literes.
Ha kell, azonban így is elfér 4 átlagos termetű felnőtt, a közös utazásnak pedig a finom részletek megosztásának élménye miatt is örülhetünk. Az igényesen működő kezelőszervek, a jól válogatott anyagok, a feláras hangulatvilágítás és a jól szóló audiorendszer mind fenntartja az első pillantás élményeinek színvonalát, ráadásul a kis méretek ellenére jóformán semmilyen modern felszerelésről nem kell lemondanunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!