A repülőgépeknél nem divat az automobilokra jellemző megkövült kerékelrendezés, mégis gurulnak, megállnak, kanyarodnak. Aztán azt ki mondta, hogy egy négykerekű nem lehet csepp alakú? Az igazi túlélő teknősbékák már évmilliók óta jól eléldegélnek, sőt közlekednek is az áramvonalas kagylóhéjra hajazó páncéljuk alatt.
És az melyik szent érvényű kódex törvénye, hogy az automobil váza csak hagyományos, dög nehéz, préselt vaslemezekből, illetve létraalvázból állhat? Hisz nekünk is csak egy – főleg az arcon – kinél vastagabb, kinél vékonyabb, de mindenképp könnyű bőrborítás jutott, melyet filigrán, viszont mégis erős csontvázunk tart.
Tehát ezek tükrében kérdezem én: meg lehet vetni a kaliforniai autófejlesztőt, hogy ilyen meghökkentő járműkonstrukciót választott? Ugye nem, mint ahogy azért se marasztalhatjuk el Mr. Hansent, hogy elvhű amerikai autós forradalmárként hajtóműnek egy levetett, 100 lóerős Ford V8-as teherautó motort választott. Önök komolyan elvárták volna tőle, hogy valami apró import vackot építsen élete fő művébe?
Ahogy írom e sorokat, lelki szemeim előtt egyből megjelennek az olvasói hozzászólások, hogy ez a kerékelrendezés nem stabil és biztos nem jó a vezetési élmény sem. Bár nem túl bizalomgerjesztő a kinézete, alkotója szerint igen jól fekszi az utat a gépezet a három tengelynek, no meg a kedvező súlyelosztásnak köszönhetően, hiszen ugyanúgy középmotoros elrendezésű, mint a Forma–1-es autók – na jó, nem teljesen, mert itt a középső kerekek a hajtottak és az első, illetve hátsó szolgál kormányzásra.
Az viszont tény, hogy a jármű közel 4 méteres „tengelytávolsága” és 5,5 méteres hossza ellenére kevesebb, mint 1 méteres „fordulókörrel” büszkélkedhet – kis túlzással saját függőleges szimmetriatengelye körül képes forogni –, valamint az is vitathatatlan, hogy a jármű közepén kialakított tűzgátló anyaggal burkolt kis méretű dobozba belefért a kompakt egységet képező motor-váltó-differenciálmű triója. Az utasok üléskiosztása sem volt akármilyen, ugyanis a keskeny, hajószerű kialakítás ellenére három-három ember ülhetett a két üléssoron, amelyet nem zavart kardánalagút sem.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!