A sportos, rövid túlnyúlásokat használó modellről ránézésre meg sem lehetne mondani, hogy eleinte nem négyajtósként készül. A kecskeméti CLA józanabb konkurense a kompakt méretek híve: hossza mindössze 4,46 méter, amelyhez 180 centis szélesség és 142 centiméteres magasság tárul – a Sportbackhez viszonyítva átlagosan 10 mm-rel sportosabbak a szedán arányai.
A kevésbé elnyújtott méretnek és a hangsúlyos súlycsökkentésnek köszönhetően az alapmotorral mindössze 1250 kg-ot nyom a mérlegen a várhatóan legnépszerűbb győri típus. Egyébként a tömeggel máshogy is variáltak: előre a súly 60 százaléka jut, ami jó adatnak bizonyul egy orrmotoros, elsőkerék-hajtású autóhoz képest.
De mi is az alapmotor? A konszern termékeit ismerők nagy meglepetésre ezúttal nem számíthatnak a modellpalettát elnézve. Egyelőre a gyártás megkezdésekor három erőforrás közül választhatunk. Az 1,4 literes turbómotor 140 lóerős, 250 Nm-es kivitelben lesz elérhető, amely a 8,4 másodperces 0–100-as sprint és a 213 km/h-s végsebesség lehetősége mellett akár 4,7 liter benzinnel is beérheti száz kilométeren, köszönhetően többek között a hengerlekapcsolásnak. Aki ennél eggyel többre vágyik, annak igényeit az 1.8 TFSI hivatott kiszolgálni. A turbómotor 180 lóerőt és ugyancsak 250 Nm nyomatékot ad. Ezzel már 7,3 szekundumos gyorsulásra és 235 km/h-s végsebességre számíthatunk, miközben a fogyasztása csak mérsékelten magasabb; a gyári adatok szerint 5,6 l/100 km.
Dízelfronton egyelőre kizárólag a 2.0 TDI legfrissebb kivitelét találjuk. A 150 lóerőt és 320 Nm nyomatékot teljesítő motor 8,7 másodperces 0–100-at és 220 km/h-s végsebességet biztosít, még alacsonyabb fogyasztás mellett. A gyáriak szerint a dízel A3 Sedan 4,1 literrel beéri 100 kilométeren. Mindhárom erőforrást választhatjuk dupla kuplungos automatával is, amely csak enyhén módosít a menetdinamikai és fogyasztásadatokon. Hamarosan az összkerékhajtás is megérkezik a kínálatba – alapból természetesen elöl hajt a négykarikás is.
A futóművet a józan sportosság jegyében hangolták a mérnökök: elöl MacPherson, hátul négylengőkaros multilink megoldást találunk, amelyből – szokás szerint – elektrohidraulikus kormánymű segítségével hozhatjuk ki a maximumot. A sportfutómű nem csak az S3 érdeme lesz: az Ambition és S line kivitelekhez rendelhető haragosítás 25 mm-t harap le a szabad magasságból.
Belül sok újdonságot nem találunk a nagy összehasonlítónkban is jól helytállt A3-hoz képest. Természetesen a felszerelhetőségre nem lehet panasz: a high-end megoldásokat a 7 colos kijelzővel rendelkező, multimédiás funkciók tárházát rendelkezésre bocsájtó központi rendszer, vagy az akár 14 hangszórós Bang & Olufsen hifi gondoskodik, de ultragyors mobilos kapcsolódásra (LTE) is képes lesz az A3. A vezetést segítő és támogató rendszerek is megfelelnek a prémium osztálytól elvárhatónak. A Győrben készülő modell várhatóan a nyár végén érkezik meg a kereskedésekbe. Az árazás terén az ötajtós Sportbackhez hasonló költségekre számíthatunk, vagyis a jelenlegi kínálat beugrója 6,4 millió forint környékétől indul. Ezt az egekig fokozhatjuk, például a csúcsmodellel, amire már nem is kell várnunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!