Joggal vetődik fel a kérdés, hogy hasonló összegért mennyire érdemes egyszerű, olcsó, tehát kompromisszumokkal járó autóba locsolni a pénzt, miközben 3 millió környékén kiváló 2-3 éves használt autókkal oldhatjuk meg a család mobilitási szükségleteit. Ám egyrészt a használt autók nem tartoznak látókörünkbe, másrészt az új autók forgalma nélkül a használt modellek is kikopnának a piacról, harmadrészt pedig nem kell feltétlen nagy kompromisszumokra gondolni az alacsonyabb árcédulával fémjelzett autók hallatán.
Hiszen spórolás és spórolás közt is bőven akad különbség, lehet ésszel logikusan művelni a fillérek gereblyézését, de persze lehet irtókapával is tevékenykedni, ami a végeredményt tekintve nem feltétlenül hoz sok jót a konyhára. A Citroën valamilyen érthetetlen okból kifolyólag már első látásra sejteti, hogy a franciák a jó végén fogták meg a dolgot.
A nagy puttonyos szedánok sokszor esetlen arányairól, bumfordi formáiról ezúttal szerencsére nem kell beszámolnunk, a C-Elysée kellemes vonalakat öltött magára, komoly tekintettel és kissé jellegtelen hátsó traktussal fűszerezve az összképet. A karizmatikus idomok ezúttal kimerülnek a markánsabb, de kifejezetten tetszetős oldalsó karaktervonalban, ám inkább legyen kevés csicsa, mint túl sok smink. Felnyitva az ajtókat alig találkozunk a takarékoskodásra utaló nyomokkal. Az anyagok ugyan kemények, ám textúrájuk kellemes, egy-két apróbb illesztési pontatlanságtól eltekintve pedig az összeszerelés is meglepően jóra sikeredett.
A szürke betét feldobja a műszerfalat, sőt, sokkal igényesebbnek, minőségibbnek hat az egész, mint például a Rapid komor pultja, a világos színű kárpitok emellett messze otthonosabbá varázsolják az utasteret. A tetszetősen kialakított piros mutatók feldobják az óracsoport egyszerűségét, sajnálatos módon azonban vízhőfokot most hiába keresünk, nem tudjuk leolvasni, ugyanis sehol sem jelzi még egy árva LED sem, hogy hideg vagy meleg-e a motor.
A kapcsolók, gombok működése hibátlan, a kezelőszervek ergonomikusan kerültek elrendezésre, így a vezető részéről nem érheti panasz az autót. Természetesen néhány ponton azért érezhető, hogy az alsó középkategóriához képest alacsonyabb szegmensről van szó, az ablakemelő kapcsolók a középkonzol aljába csoportosítva ülnek, s az automatikus funkció ezúttal mindegyikről hiányzik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!