Luxus Koreából – megújult a Hyundai Equus

Felfrissült a Hyundai Equus, ami a Mercedes–Benz S osztály, a BMW 7, az Audi A8, a Lexus LS, vagy épp a Jaguar XJ babérjaira tör.

Sütő Zsolt
2013. 03. 31. 17:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eseményeknek ugyan hazánkban nem sok jelentősége van, de mégis tanulságos, hogy egy globális márka milyen sokféle színben képes feltűnni a nagyközönség előtt, s hogy a piaci környezet függvényében mennyire is különböző a luxus fogalma.

Minderre bizonyíték, hogy a lemezek alatt egy amerikai „csöppség”, egy ötliteres V8-as erőmű rejtőzik, ami 435 lóerős teljesítménnyel és 510 Nm-es nyomatékkal sanyargatja a hátsó tengely abroncsait. A gyártó különösen büszke a 87 lóerő/literes mutatóra, ami a szívómotorok mezőnyében kiemeli az újdonságot a konkurencia soraiból, ráadásul a turbólyukaktól mentes karakterisztika állítólag igazán kulturálttá teszi a 6 szekundumos sprintidőre képes luxusautót.

A változtatható szelepvezérlés ellenére a vegyes üzemű fogyasztás 13,1 literre adódik, igaz, odaát a szerény étvágy kevésbé prioritás, mint az öreg kontinensen. Mindenesetre az erőfolyamot egy kézzel is kapcsolható nyolcfokozatú automata váltó osztja be, amit ráadásul maga a Hyundai fejlesztett. A légrugós felfüggesztés persze állítható, azaz a sportosságtól a kényelemig minden igény kielégíthető lehet, s a fedélzeten a legmodernebb asszisztensrendszerek is felbukkannak. Az európai piacon viszonylag szerény hatékonysága okán versenyképtelen Equus odaát nagyságrendileg 13 millió forinttól érhető el – nem is lenne rossz egy reprezentációs célokra alkalmas sofőrös limuzintól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.