Nem kellett sokáig várni, hogy az alkalmi vetélytársak közé éles vonalat húzhassunk. A sportosabbra húzott lökhárítókkal csonkított tarkított modellek méreteiben, arányaiban, így pedig hangulatukban is nagy a különbség. Objektíven vizsgálódva a külső a csillagos modellt teszi a legkevésbé tereptűrővé. Viszont az aránylag rövid tengelytávok és túlnyúlások annyira még az álruhás típusokat is kompetensé teszik szélsőségesebb körülmények között, hogy az átlagos, akadályok leküzdéséhez nem szokott tulajdonos minden igényét kielégíthessék.
Ez mindenhol megmutatkozik, de leginkább a Q5 kapcsán. Az igényes összkerékhajtás a havas-sáros úttal gond nélkül elbírt, a kialakítás pedig bőven elég volt arra, hogy a fennakadás veszélye nélkül átjussunk a sáros út kisebb-nagyobb buckáin. Nehéz olyan élethelyzetet találni, amiben egy négyfős családnak ne lenne elég a Q5. Ugyanez persze elmondható a másik német és a brit riválisra is, amelyek az ingolstadti hűvös eleganciájára otthonos és terepes hangulattal kontráznak. A kialakítás minősége mindenhol meggyőző, és míg a legtöbb finom részletet a Mercedesben találjuk, addig a legjobb anyagokkal a másik német szolgál. A kezelhetőségre és az extrákra sem lehet panasz. Ezen a téren egyedül a Land Rover marad le a lassú központi rendszer és az öreges hangulatot árasztó műszerek közti kijelző révén.
Az egyöntetűen kényelmes vezetői fotel körül tárolókat mindenhol közepes számban találunk. Hátrébb haladva az Audi szolgál a legkellemesebb kialakítású ülésekkel, amit minimális lemaradással a Mercedes, majd pedig a hiányzó hátsó légbeömlő okán jobban eltávolodva a Land Rover követ. Csomagtartó terén az Audi vezet – hozzá képest a GLK alapból 90, a Freelander pedig 135 liternyi tértől foszt meg minket, viszont bővítve már nincs lemaradás. Versenyzőink a legnépszerűbb hajtásláncokkal állnak rajthoz. A 177-190 lóerős dízelmotorok erejét mindegyik esetében automataváltó továbbítja az összkerékhajtáshoz, az aktuális trendeknek megfelelően a lehető leghatékonyabb formában.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!