Nem is csoda, hogy ilyesfajta babérokra vágynak a japánok, hiszen a hobbiterepjárók szegmense ennél szerteágazóbb és telítettebb már aligha lehetne. A SUV-k korunkban nagy népszerűségnek örvendenek, aminek okát a robusztus felépítésben, a mokány összképben a tisztességesebb helykínálatban kereshetjük. A CX-5 az SUV-k stílusát mustrálva saját kategóriatársaihoz mérten is filigrán, sportosabb megjelenésűnek számít. A dinamikus összképhez pedig tetszetős részletek társulnak: személyes kedvencem a hűtőmaszk fényszóróban folytatódó króm éle.
A Mazda belül ugyancsak fiatalosabb formákat vonultat fel, amelyeket divatos zongoralakk betét és sportos műszercsoport egészít ki, s az érintőképernyős információs- és szórakoztatórendszer ezúttal is részét képezte a felszereltségnek.
Utóbbiban viszont nem voltunk maradéktalanul megelégedve, habár nem a sebességgel, hanem inkább a kijelző szépségével akadtak gondok, valamint az mp3-számok belistázása kicsit akadozva megy neki. A pixelesség ugyanúgy jellemző rá, mint a műszercsoport jobb szélső körébe applikált fedélzeti számítógép kijelzőjére, s a grafikák sem a legszebbek. Dicséretes viszont a logika és az ergonómia, valamint végre valahára egy jól szóló Bose hifivel sikerült megspékelni az autót. Az összeszerelési minőség, valamint az anyagok ellenben vaskos piros pontot érdemelnek, hiszen már-már prémium színvonalat képvisel a Mazda SUV-jének beltere.
A kényelem terén sincs szégyellnivalója tesztalanyunknak, noha bőséges helykínálatról nem beszélhetünk – mindez viszont nem jelenti azt, hogy ne lenne elégséges a rendelkezésre álló tér, ugyanis elöl-hátul elfér a 180 centi feletti utas is a szépséges, vajbőrrel borított ülésekben. A hátsó üléssor viszont megérdemelten némi dorgálást kap, a fejtámlák alig húzhatóak ki, 175 centiméteres magasság felett kényelmetlenné válik. Bővíthetőség terén jó pontokat jelent a CX-5 40:20:40 felosztásban síkba rendezhető hátsó üléssora.
A motor indítógombjának megnyomásával sem változik nagyot a világ, az utastér elszigeteltsége példás, amit 100, illetve 130 km/h-nál mért hangereje ugyancsak bizonyít, tehát menet közben sem hangoskodik a CX-5, dízel mivoltát kulturált járásával és csendességével hazudtolja meg.