Annyit előre kell bocsátanom, hogy a márka jelenlegi palettájához hasonlóan a Rexton is elsősorban kedvező árával akar érvényesülni, hozzáadott értékként pedig a márka nagy terepes tapasztalatát lehet említeni – vagyis a robusztus és strapabíró szavakat kellene társítani a típushoz. Ez ránézésre nem jelent problémát: a Rexton jó kiállását az 1,9 méteres szélesség és a közel ugyanakkora magasság már szavatolja, de 4,76 méteres hosszát szintúgy a nagyobbakhoz sorolhatjuk.
A világosan nyitottá formált arcot az általunk megkérdezett közönség megnyerőnek látta, amely szimpátiát a tesztautó fekete színe igyekezett a „nagy terepjárósokat” övező megvetés irányába billenteni. Belül teljesen más a helyzet: a felár nélkül kérhető világos kialakítás jól esik a szemnek, még ha a vajszínű bőrülések és szőnyegek erőteljesen láttatják magukon a legkisebb szennyeződéseket is.
A csekély felár ellenében kapható fabetét megjelenése kissé műanyagos benyomást kelt, viszont még így is tetszetős, és bár a régi stílus itt egyértelműen tetten érhető, a beltér a maga áttekinthetőségével és jó kezelhetőségével kivívja a szimpátiát. A helykínálat sem tesz kevesebbet: nemcsak elöl ülhetünk kényelmesen, de a középső üléssor is kényeztet. Sőt: a kategóriában jóformán példátlanul nagy teret találunk az egyébként itt is padlóba süllyeszthető leghátsó, vagyis harmadik üléssorban. A csomagtartó persze ilyenkor csak formális, viszont az ülések ledöntésével a tetőig pakolva több mint 2 köbméteres teret találunk. Tüzetesen körbenézve, és az autóval kicsit együtt élve rájövünk, hogy a spórolás szokatlan kompromisszumokat szült.
Nézzük csak, hogy miket kell feláldoznunk a költséghatékonyságért: tengelyirányban is állítható kormányt, automata ablakokat, fedélzeti számítógépet, egy jól csengő hifit, automatikus fényszóró-lekapcsolást, és hármat villanó irányjelzőt. Emellett hiába kapunk USB-s csatlakozót, egy iPhone kezelését például nem tudja a központi rendszer, amelynek rádiótunerje is meglehetősen lassan dolgozik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!