Az új Wraith még a kínálaton belül is mindenből a legjobbat, és csakis a legjobbat kapta. Noha az újdonság a Ghost alapjaira építkezik, tengelytávolsága 18 centiméterrel kurtább, igaz a 3,11 méteres érték ezzel együtt sem fog szűkösségről árulkodni. Az agilitást a futómű finomhangolása is segíti, így például a hátsó tengelytávolság 2,5 centiméterrel nőtt, de a konstrukció velejét mégiscsak a változtatható karakterisztikájú légrugók és az adaptív lengéscsillapítók adják.
Nem szabad hát meglepődni, amikor a szedános formáit levetkőző légvonalas kupé a kanyarokban is elhúz mellettünk. A tervezők fantáziája hasonlóan szabadon szárnyalhatott, igaz a szögletes orr és a Bentley Continentaléhoz hasonlítható fastback tetővonal sziluettje némi kontrasztot képez.
Noha az 5,27 méter hosszú Wraith C oszlopa mögött ezúttal is lehetőség nyílik utasként elrejtőzni, az új modell egyértelműen vezetőközpontú autónak készült, s bizony a 6,6 literes V12-es motor 632 tagú ménese nem is adhat okot a panaszra. A teljesítmény azonban annak ellenére is bagatell jellemző, hogy a Wraith a márka történelmének rekordere, rugalmasságban és a nagy tömeg repítésekor ugyanis a nyomatéké a főszerep, úgyhogy tessék erősen megkapaszkodni: 1500-as fordulattól hegyomlásnyi 880 newtonméter tépi az abroncsokat.
Korábban ezeket az adatokat nem is publikálta a Rolls, mondván minden „elegendő”, s ilyen tekintetben valóban felesleges is a számháború hadüzenete. Mindenesetre a 2,3 tonnás nagyvad 4,6 szekundum alatt teljesítené a nemességéhez nem is illő 100-as sprintet, s a flúgos futam csak az elektronikusan korlátozott 250 km/h-s felső határértéknél ér véget. A fogyasztás pedzegetése már végképp illetlenség, de a gyáriak örökké optimista adatai 14 literes vegyes étvágyat ígérnek, míg városban „szerény” 21 litert küld túlvilágra minden kísértetek szelleme.
A spórolásban egyébként a ZF nyolcfokozatú automata váltójának is szerepe van. A szerkezet minden korábbinál több információt kap, ugyanis az optimális váltások megítéléséhez még a navigációs rendszertől is kap adatokat, például hogy egy kanyarkombináció első ívét követő rövid egyenesben nem szükséges felváltani – zseniális.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!