Az autó formaterve a wolfsburgiak legfrissebb formanyelve alapján készült, de a 2011-es eT! koncepciót is eszünkbe juttathatja. Az e-Co-Motion fantázianévvel illetett jószág méreteit tekintve kisebb lesz a jelenleg futó Transporternél, ám a városi áruszállítás a kompaktabb méreteknek köszönhetően talán még élhetőbb: a 4,9–5,3 méter hosszú testvérrel szemben a szóban forgó verzió 4,55 méter hosszan nyúlik el, széltében 1,9 méter, és 196 centi magasra nőtt.
A felsoroltak mellett manőverezőképességével is kitűnik a VW minibusza, hiszen fordulóköre mindösszesen 8,95 méter, azaz gyakorlatilag bármelyik hétköznapi modellnél kisebb helyen képes manőverezni. Az autó raktere 800 kilogramm árut képes elnyelni, térfogatban pedig 4,6 köbméternél húzódik a határ.
A hajtáslánc a környezetbarát működést hozza közelebb. A lemezek alatt rejtőző elektromotor 68 lóerő leadására képes, de igény esetén rövidebb időre 115 lóerőt és a hozzá társuló 270 newtonmétert is biztosíthat, ami a városi használathoz bőségesen elegendő lehet.
A wolfsburgiak a Teslához hasonlóan többféle akkumulátorcsomaggal képzelik el a járművet, azaz a vásárló dönthetné el, hogy milyen hatótávval szeretné megrendelni az autót. Az alapot a 20 kilowattórás pakk jelenti 100 kilométer hatótávval, a közepes szintet a 30 kilowattórás akku képviseli, 150 kilométert biztosítva, míg a csúcson a 40 kilowattórás egység áll, amellyel már 200 kilométer autózható egy töltéssel. A villanymotor és az akkucsomag is a hátsó tengelynél kapott helyet, a hajtást egyfokozatú hajtómű szolgálja.