Örökmécses: már rendelhető a modern Jaguar E-Type

„250 – se több, se kevesebb.” Ez a szlogen fogadja azokat, akik a Lyonheart oldalára látogatnak, utalva a Jaguar E-Type modern kori átiratának limitjére.

Sütő Zsolt
2013. 03. 23. 12:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Igaz, az azért megjegyzendő, hogy a Jaguar E-Type modern kori átiratát felélesztő, valójában svájci gyökerekkel bíró cég a tervezett 50 példányos szériát éppen a kereslet nyomására ötszörözte meg, így aztán az sem lenne meglepő, ha a szekér lendülete magával sodorná a fenti számot is.

A megrendelők állítólag már egymás sarkát tapossák, ami bizony nem is csoda, hiszen a modern technikával felvértezett klasszikus bizony kiérdemli magának az „álomautó” titulust. Ami a külcsínt illeti, a jelzők felesleges fokozására nem is vetemednék, hiszen az ínyencek bizonyára látják, hogy a világ legvonzóbb veteránjának sziluettje modern stílusjegyekkel gazdagodva is megőrizte az autó méltóságát, s a LED-es fényszórók sokküllős felnikkel alkotott kontrasztja olyan vonzó, hogy sötétben csillogó örökmécses módjára csábítja magához a buta rovarként megőrülő autórajongókat.

Lelkesedésünk a kézzel munkált alumíniumlemezek alá pillantva sem szűnik, hiszen a nemesi öltöny modern műszaki arzenált rejt. Az anyagelvűségből fakadó könnyű építési elv alkalmazása persze csak a kezdet, melynek kiteljesedéséhez kell egy igazán erőben dúskáló szív is. Nos, a Jaguar XKR-ből származó ötliteres V8-as blokkot ezúttal kompresszorral tömi a Cosworth, így préselve ki 575 lóerős teljesítményt és hegyomlásnyi 700 Nm-es nyomatékot a motorból. Az erőfolyam a ZF hatfokozatú automata váltóján keresztül nyúzza meg a hátsó tengely abroncsait, 3,9 szekundumos sprintidőt, s elektronikusan korlátozott 300 km/h-s végsebességet eredményezve.

Noha ez majd csak a regisztrációs adó kalkulációjánál nyer jelentőséget, de a K teljesíti az EU 5-ös előírásait, igaz, az autó nemcsak a levegőt, hanem a benzint is kacsa módjára nyeli – vegyes üzemben például 11,9 litert, ami városban a csalóka papírforma szerint is eléri a 18,4 litert. A piszkos anyagiakra persze ügyet sem vetünk a minden földi jóval felszerelt utastérben, ahová csak a legfinomabb anyagok kerülhettek. Itt a fa, a bőr és a legmodernebb szórakoztató, asszisztens és biztonsági rendszerek garmadája bűvöl el mindenkit, aki a szirének énekét fújó autó felé közeledik.

Az Egyesült Királyságban fejlesztett, s kézi munkával idén decembertől épülő autóba beleszerelmesedve már könnyen tárul szélesre a pénztárca, ami a vásárlás során alsó hangon nettó 360 000 euróval, azaz nagyságrendileg 110 millió forinttal lehet könnyebb, míg a kabrió felára szerény 4,6 millió forint. Némi üröm az örömben, hogy az első tulajdonosok az említett összeg birtokában is csak 2014-ben vehetik át friss szerzeményüket, míg a megrendelésüket ma leadó ügyfelek kiviteltől és felszereltségtől függően18-24 hónapos várakozási idővel szembesülhetnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.