Igaz, az azért megjegyzendő, hogy a Jaguar E-Type modern kori átiratát felélesztő, valójában svájci gyökerekkel bíró cég a tervezett 50 példányos szériát éppen a kereslet nyomására ötszörözte meg, így aztán az sem lenne meglepő, ha a szekér lendülete magával sodorná a fenti számot is.
A megrendelők állítólag már egymás sarkát tapossák, ami bizony nem is csoda, hiszen a modern technikával felvértezett klasszikus bizony kiérdemli magának az „álomautó” titulust. Ami a külcsínt illeti, a jelzők felesleges fokozására nem is vetemednék, hiszen az ínyencek bizonyára látják, hogy a világ legvonzóbb veteránjának sziluettje modern stílusjegyekkel gazdagodva is megőrizte az autó méltóságát, s a LED-es fényszórók sokküllős felnikkel alkotott kontrasztja olyan vonzó, hogy sötétben csillogó örökmécses módjára csábítja magához a buta rovarként megőrülő autórajongókat.
Lelkesedésünk a kézzel munkált alumíniumlemezek alá pillantva sem szűnik, hiszen a nemesi öltöny modern műszaki arzenált rejt. Az anyagelvűségből fakadó könnyű építési elv alkalmazása persze csak a kezdet, melynek kiteljesedéséhez kell egy igazán erőben dúskáló szív is. Nos, a Jaguar XKR-ből származó ötliteres V8-as blokkot ezúttal kompresszorral tömi a Cosworth, így préselve ki 575 lóerős teljesítményt és hegyomlásnyi 700 Nm-es nyomatékot a motorból. Az erőfolyam a ZF hatfokozatú automata váltóján keresztül nyúzza meg a hátsó tengely abroncsait, 3,9 szekundumos sprintidőt, s elektronikusan korlátozott 300 km/h-s végsebességet eredményezve.
Noha ez majd csak a regisztrációs adó kalkulációjánál nyer jelentőséget, de a K teljesíti az EU 5-ös előírásait, igaz, az autó nemcsak a levegőt, hanem a benzint is kacsa módjára nyeli – vegyes üzemben például 11,9 litert, ami városban a csalóka papírforma szerint is eléri a 18,4 litert. A piszkos anyagiakra persze ügyet sem vetünk a minden földi jóval felszerelt utastérben, ahová csak a legfinomabb anyagok kerülhettek. Itt a fa, a bőr és a legmodernebb szórakoztató, asszisztens és biztonsági rendszerek garmadája bűvöl el mindenkit, aki a szirének énekét fújó autó felé közeledik.
Az Egyesült Királyságban fejlesztett, s kézi munkával idén decembertől épülő autóba beleszerelmesedve már könnyen tárul szélesre a pénztárca, ami a vásárlás során alsó hangon nettó 360 000 euróval, azaz nagyságrendileg 110 millió forinttal lehet könnyebb, míg a kabrió felára szerény 4,6 millió forint. Némi üröm az örömben, hogy az első tulajdonosok az említett összeg birtokában is csak 2014-ben vehetik át friss szerzeményüket, míg a megrendelésüket ma leadó ügyfelek kiviteltől és felszereltségtől függően18-24 hónapos várakozási idővel szembesülhetnek.