Az évtizedeket megélt előző generációk leköszöntével a Porschét megérintette a modern kor szele. A 911 harmadik iterációja 1989-ben érkezett meg, vele együtt beköszöntött a tervezett modellciklusok sora, a paletta átláthatósága mellett pedig az időközben ikonná váló sportautó kínálata is több irányba bővült.
Remekül mutatja ezt az a tény is, hogy a 964-es először összkerékhajtással tette elérhetővé, hogy aztán a Carrera 4 3,6 Coupét alig egy évre rá a hátsókerekes verziók kövessék – ezúttal már kabrió és Targa kiadásban is. A 3,6 literes, boxerhatos erőforrás már a modern időket eleveníti fel, ám itt még – utoljára – léghűtéssel adtak plusz karaktert neki (de már ekkor is tervben volt egy erősebb, vízhűtéses verzió 965 kódnéven). A 250 lóerő és 310 Nm mámorához a széria ABS, szervokormány és légzsákok hoztak biztonságot, miközben a 911 továbbra is az maradt, ami: első érzésre egy kényelmes sportautó, amely csak képességeit feszegetve mutatja ki foga fehérjét.
Hát akkor nyomjuk azt a gázpedált! Más választásom nem is volt, a 964-es volánja mögé ugyanis az 50 éves szülinapi ünnepnap utolsó körére tudtam csak beülni. Szerencsére az időközben sokat civilizálódott kezelőszervek itt már különösebb figyelmet nem igényeltek, a korábban már kivesézett, itt szintén jelenlévő fenéktolási hajlammal ellentétben, így a vezetésre koncentrálva követhettem az időközben menetdinamikailag alaposan felhevült instruktorunkat.
A mérnökök valamikor hónapokat-éveket töprengtek a tervezőasztal fölött, mára azt mondhatom, hogy a változás innen már-már lineárisnak tekinthető a 911-ek történelmében. A motorok egyre erősebbek lettek, miközben egyébként sem túl dölyfös orgánumuk folyamatosan csitult, a futóművek pedig egyöntetű kényelmet kínálnak, ám úgy, hogy közben a farmotorosok egyre tempósabbakká váltak gyors és lassú kanyarokban is.
A 911 negyedik generációját szinte lineáris folytatásként kezdte el a 993-as sorozat, és egyben ő nyitotta meg a fényszórók módosításának kezdeményezését is. Ám a lapított körlámpák még nem szúrtak szemet a rajongók körében, ellentétben a 996-os „könnyező” világítótesteivel, így a 993-as a legfinomabb gyűjtői youngtimerekké váltak. Ám ezúttal hagyjuk el a szívómotorok vadászterületét és köszöntsük áhítattal az első turbókorszakot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!