Az 50-es évek vígan telt a Porsche gyárban. Ferry Porsche, a 356-os megálmodója 1948-ban még évi 50 jármű eladásával számolt, ám a sorozat 1965-ös leállásáig végül 77 766 példány talált gazdára – százszor annyi, mint azt először gondolták. Már 1955-ben nyilvánvalóvá vált, hogy a sportosított Volkswagen Bogárra hajazó modell előbb-utóbb megérik a váltásra, de az utód megalkotása jóval nehezebb feladat volt, mint ahogy az mai szemmel tűnik.
Még a hivatalos bemutatkozás első napján, 1963. szeptember 12-én is csak „félkész” autót sikerült kiállítani a Frankfurti Autószalon Porsche-pavilonjában. Ráadásul a típus 901-es elnevezését rögtön megtámadta a Peugeot, aki Franciaországban az összes háromjegyű, középen nullát tartalmazó elnevezést levédette.
Így született végül a 911 elnevezés, ám az ezt viselő autó kerékre állítása már jóval nehezebb feladat volt. Ez megmagyarázza azt is, hogy miért kellett a 356 C-t kifejleszteni: a régi modell új generációját még 1965-ig árusították, hogy a csődhelyzet szélén álló fiatal vállalat biztosíthassa a fejlesztéshez szükséges pénzt.
A kockázatvállalás viszont meghozta a gyümölcsét. Legyen az a Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche által tervezett karosszéria, vagy a maga korában lenyűgözőnek számító kétliteres boxermotor, a léghűtéses farmotorost a vásárlók és a média egyaránt az egekbe emelte, mire az első példányok 1964 novemberében a tulajdonosokhoz kerültek.
Nehéz kezdet ide vagy oda, mint tudjuk, a 911 időközben 50 éve örvend töretlen népszerűségnek, amelyet viszont az első példányok objektív kvalitásai nehezen igazolnak. Az 1965-ös esztendő elejéig 235 Porsche 911 talált gazdára, melynek köszönhetően a cég gazdasági osztálya fellélegezhetett. Az akkoriban 21 900 márkába kerülő újdonság ugyanis harmadával drágább volt a 356-nál, vagyis könnyebben lehetett keresni vele. A Porsche történelmének első modellje csakhamar leköszönt, helyét pedig a 911 T, avagy a 912 vette át, amely olcsóbb és gyengébb alternatívát kínált a kevésbé tehetőseknek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!