Mi sem bizonyítja jobban a Security részleg szigorú bizalmasságát, minthogy Wilfredo Rohwedder azt sem engedte, hogy egy fotót készítsünk róla, az elkerített részlegben kiállított szuperbiztonságos 7-es sorozatot pedig kívülről igen, belülről viszont nem fényképezhettük le. Továbbá az első viccesebb megjegyzés után meglehetősen elkomolyodott interjúalanyunk arca, amiből rögtön következtethettünk, hogy ez nem az a beszélgetés, ahol a mókázásnak helye van.
A Security részleg dolgozói rettenetesen komolyan veszik munkájukat, ami nem is csoda: olyan embereknek építenek autókat, akik fokozott veszélynek vannak kitéve, az életek védelme pedig nem gyerekjáték. Ráadásul pedig azok is veszélyben vannak, akik ezt a tevékenységet űzik. A márkánál három kategória létezik. Az első az úgynevezett VR4 osztály, ahova jelenleg két gyári modell, az 5-ös sorozatú és az X5-ös Security tartozik.
Ezek a bajorok például kézi fegyverek ellen nyújtanak megfelelő védelmet, egészen 0.44-es Magnum kaliberig. A következő osztály a Security Plus – jelenleg kizárólag az X5-öst rendelhetik az ügyfelek ilyen formában; a 6-os osztálynak megfelelő típus fejlesztésénél az volt a lényeg, hogy a széles körben elterjedt AK–47 típusú gépkarabéllyal indított támadások ellen megvédje az utasokat. A harmadik kategória képviselője volt az általunk vizslatott 7-es sorozat – ilyen komoly védelemmel kizárólag a cég zászlóshajóját lehet megvásárolni, méghozzá csakis hosszított kivitelben. A BMW High Security néven bocsátja piacra a csúcsmodellt, amit a széria két legizmosabb, duplaturbós erőforrásával lehet megrendelni: a 4,4 literes, 450 lóerős V8-assal (50i), valamint a hatliteres, 544 lovas V12-essel (60i).
Mindkét erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, az erőátvitelről pedig a remek nyolcfokozatú automataváltó gondoskodik. Hogy miért csak ilyen komoly teljesítménnyel kérhetünk maximális védelmet nyújtó 7-est, arra a tömeg és az ár a válasz: utóbbi nem nyilvános, ám annyit megtudtunk, hogy a felszereltség függvényében simán lehet a „sima” változat 5-6-szorosa (akár 200 millió forint). És a tömeg? Most kapaszkodjanak: üresen a V12-es erőforrással közel 4 tonnát nyom az 5,22 méter hosszú bálna.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!