Kezdetben még vajmi keveset tudtam. Ott sorakoztak előttem a Porsche Múzeum legrégebbi vagy éppen leggyorsabb autói, így hát kis híján szívszélhűdést kaptam, amikor egy automata váltós 996-os 4S Cabriolet kulcsa landolt a kezemben. Történtek már rosszabb dolgok az életben, ráadásul csak a míves felhozatalból lóg ki a hedonista félmodern négykerekű, így hát nekivágtam vele a német közutaknak, hogy a legrövidebb utat több mint kétszeresére nyújtva eljussak a Porsche weissachi központjába (ahol aztán persze az összes újdonság kulcsát megkapjuk).
De minek szól a kezdeti lehangoltság? Talán annak, hogy az egy generációval későbbi Targa 4S menetpróbájából már tudtam, hogy a „mindent akarok” stílusú autók nemcsak kompromisszumok leszámolói, hanem minden téren apró megalkuvást igénylő modellek is? Talán a rajongók csüggedtsége ragadt rám, amikor meglátták először a hagyományokkal szakító 996-os 911 szériát? Vagy a plusz merevítések és az összkerékhajtás miatti nehezebb tömeg, valamint az automata váltó tempócsökkentő mivolta vette el a kedvemet? Valószínűleg mindegyik közrejátszik. Ám tudják mit? Az átmenetileg 20 fokos tavaszba csapó időjárásban kevés autóban érezhettem volna magam jobban.
Az 1998-tól startoló új széria szakított a hagyományokkal, de ezzel együtt elindult a modern fejlődés útján. Ahogy azt később egy 40. születésnapi modell kormánya mögött, a versenypályán is megtapasztaltam, minden korábbi verziónál barátságosabbá vált, továbbá vezethetősége fényévekkel könnyedebb, már-már nőies lett.
Nem csak az ellentmondásos visszhangnak köszönheti a 996, hogy az előző, 993-as generációnál sok esetben olcsóbban elérhető használtan: a kezdetben 3,4 literes, 300 lóerős motor megbízhatósága nem volt az igazi, amelyet utólagos javításokkal orvosolt a Porsche. Majd megérkezett a 3,6 literes, 320 lóerős verzió, ami nem csak fejlettebbnek, de megbízhatóbbnak is bizonyult. A 40 éves születésnapi különkiadásban ennek teljesítményét emelték fel 345 lóerőre, miközben végre önzáró differenciálmű is került a hajtásláncba. A sportfutóművel kiélesített modellel így már élvezetes volt a versenypályás örömködés, igaz, a civil elődökhöz hasonlóan itt is mérsékelt vadságot tapasztaltunk a hangaláfestés terén.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!