A Volvo szakemberei éppen azt hangsúlyozták a premierek során, hogy a koncepciókkal a potenciális vásárlók reakcióit kívánják kipuhatolni, de mi már előre borítékoltuk, hogy a hatékony piackutatási módszereknek köszönhetően a tervezők jobban tudják, hogy mire van szükségünk, mint mi magunk, csak éppen mindeddig arra nem volt válaszunk, hogy a kínai kézben lévő cég kikkel szemben készül konkurenst kiállítani.
Anno a Volvo vezére kiterítette a lapokat, s arról számolt be, hogy az SPA alvázban rejlő lehetőségeket kihasználva egy új típussal a Mercedes S osztály, vagy éppen 7-es BMW babérjait ritkítanák meg. Arról persze nem volt szó, hogy a friss limuzin a V8-as, V12-es szörnyekkel szemben is felvenné-e a kesztyűt, de a meglévő négyhengeres motorokkal kombinált innovatív hibrid hajtásláncok bevetésével természetesen számolni lehetett és kell ma is.
Miközben a stratégák csak settenkednek, a Universe felé sem árt hátulról közeledni, mert innen igencsak egységes képet fest, és az autó dinamizmust sugalló karaktere is azonnal magával ragad. Egyéb esetekben eszünkbe sem jutna más vállalkozások termékeivel való hasonlóságra utalni – hiszen tudjuk, hogy az optimális jellemzőkhöz közelítve a formatervezés is azonos irányba hajlik –, de szerény véleményünk szerint ilyen szépet sorozatgyártásban még csak a Jaguarhoz és az Aston Martinhoz hasonló prémium gyártók tudnak/mernek megvalósítani.
A tetszetős sziluett papírra vetésében oroszlánrészt vállaló Peter Horburynek persze nincs szüksége arra, hogy a szomszéd kerítésén átpillantva merítsen ihletet, így a kreatív szakember inkább a neves márka múltját igyekezett új ruhába öltöztetni. A dizájner szilárd meggyőződése, hogy a siker kulcsa éppen az egyszerűségben rejlik, így a letisztultság az autó oldalán tovább folytatódik, míg az orr-rész valamelyest a legendás PV444-es típust idézi. Az első fényszórók, illetve a hűtőrács a szokásosnál lejjebb kerültek, míg a gömbölyded vonalakat szögletes elemek ellensúlyozzák. Kétségtelenül megszokást igénylő formák ezek, de tessék érlelgetni a látványt, mert néhány perc elteltével villámgyorsan elfogadhatjuk a megdöbbentő részleteket is.
Sajnos a lemezek alatt rejtőző műszaki megoldásokról nincsenek információink, így inkább üljünk be a kétségtelenül modern összhatású utastérbe! A négyszemélyes fülke az érintőképernyők használatának köszönhetően egyrészt multifunkcionális, másrészt a sokszínűség ellenére is egységes tudott maradni. A Volvo az ergonómia tudományában eddig is élenjáró volt, de kétségtelen, hogy a jövőben még a korábbi pozitívumok is tovább fokozhatók.
A Universe tanulmány egyértelműen az első lépésnek volt tekinthető a high-end luxuskategóriában való térnyerésre, ám a jelek szerint a megvalósulás a márka presztízsépítési célkitűzéseivel nem összeegyeztethető, noha a Volvónak továbbra is feltett szándéka, hogy a prémium szegmensben a világ minden táján nagyobb szeletet hasítson ki a piacból, 2015-re így növelve a 42 000 darabbal büszkélkedő kínai értékesítési eredményt 200 000 egységre.