Hogy miért? A gumiabroncs tartós fogyasztási eszköz: a hozzáértők szerint szakszerű tárolás esetén a nem használt abroncs öt évig mindenképpen újnak tekinthető. A gyártási folyamat során a gumiba olyan adalékanyagok kerülnek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az elöregedést és a futóteljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai élethosszig megmaradjanak.
Szakértők szerint a gyártás után öt évvel felszerelt – szakszerűen tárolt – abroncsok öt évig használhatók. Mindez persze azt is jelenti, hogy a keveset autózóknak különösen érdemes figyelniük a DOT-számra, hiszen ha megvásárolnak egy ötéves új abroncsot, de további öt év alatt azt nem használják el, akkor értékes éveket veszíthetnek el – alacsony futásteljesítmény esetén tehát minden év számít.
A DOT-szám a gumiabroncsok oldalfalán található jelölés, melynek utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Ebből az első kettő a gyártási év hetét, a második kettő az évet jelöli. Hivatalos, legális vásárlás esetén egyébként semmiféle garanciális hátrány nem érheti a fogyasztót, mert a garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől. A lényeg tehát, hogy ha néhány évvel ezelőtt gyártott, korábban nem használt abroncsot találunk jó áron, nyugodtan vegyük meg – legalábbis ha nem autózunk keveset –, nem fogunk rossz üzletet kötni.
Egyébként a statisztikák szerint öt évnél idősebb új abroncsokat csak igazán ritkán értékesítenek, de ezekkel már nem árt vigyázni: a gyártástól számított tizedik év után már nem ajánlott semmiféle abroncsot használni, mint ahogy a különféle ápolószerek használata sem javallott. Végül ne feledjék, a gyorsan érkező tavasz alkalmával igencsak sürgőssé vált a téli abroncsok lecserélése, hiszen a 18-22 fokos meleget már nem bírják károsodás nélkül a hidegebb időre tervezett köpenyek, amelyeknek téli teljesítménye így jelentősen csökkenhet.