Míg korábban a gyártók nem is igen készítettek kétkerék-meghajtású kiviteleket, mára a forgalom jelentős hányadát adják a 4×2-es modellek, az összkerékhajtásúakat pedig javarészt azok választják, akiknek valóban szükségük van az általa biztosított előnyökre. A Toyota persze nagy öreg a szakmában, hiszen a RAV4 1994-ben debütált első generációjával a japán márka teremtette meg az életstílussal társuló négykerekűek eszmei alapjait. A fejlődés már egyértelmű következmény volt, hiszen a túrázni, szörfözni, sportolni vagy egyszerűen utazni szerető családosok egyre szabadabban szárnyaló igényeit kellett kielégíteni.
Az autó fő vonzerejét formái hordozzák, a Toyota ugyanis alaposan ügyelt arra, hogy a RAV4 a lehető legjobban illeszkedjen a palettába (teszten az elődmodell), ennek megfelelően az Aurison látott szúrós tekintet, a figyelmet a márkajelre irányító vonalak és a sportosságot előtérbe helyező részletek ugyanúgy megtalálhatók az újdonságon.
Alul műanyag borítás fut végig, aminek ezúttal gyakorlati haszna is van az autó alsó 10 centijének megóvása mellett: az elmés kialakítás révén még a legnagyobb dagonya után sem lesz vizes, sáros a küszöb belső része. A jellegzetes idomokat felvonultató és egységes külső mellé formai szempontból kuszább utastér jár. Noha az anyagminőség és az összeszerelés példásra sikerült, a vonalak diszharmóniája lerontja az összképet. A folyadékkristályos kijelzők továbbra is ódivatúnak hatnak, a szent kvarcórával viszont semmi gond nem lenne, ha valamivel szebb környezetbe ültették volna.
A műszercsoport szintén nem passzol egy hobbiterepjáróba, kis mérete és inkább aranyosnak nevezhető kialakítása miatt egy Yarisban még megállná a helyét, ám itt komolytalannak hat. A magasabb felszereltségekhez járó, bőrrel varrott műszerfal viszont üde színfolt, a karbonbetét ellenben stílusidegen elem.
A helykínálat már piros pontokhoz segíti az új RAV4-et, hiszen a bőséges hátsó tér mellett elöl is tágas az autó, s még az opcionális tetőablak sem kurtítja meg jelentősen a fejteret, 180 centis magasságommal a fejem búbja felett még így is maradt fél arasz a tetőkárpitig. A kétkerék-meghajtást ezúttal mellőzte a Toyota, ehelyett az új összkerékhajtási rendszer kipróbálása mellett szereztük meg az első tapasztalatokat az autóval. Az időjárás mindehhez kiváló alapot képzett, az esőzések nyomán mély és csúszós sárréteg maradt a pilisi erdőségben, tehát a RAV4-et marcona körülmények között vallathattuk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!