A pozitívumokat részben be is váltotta a modell, ám a konkurensekhez viszonyított magas listaárak alaposan lerontották a típus renoméját. Az importőr szerencsére reagált a problémára és komoly kedvezményeket hirdetett a Fabia átdolgozott alapjaira épülő szedánhoz, mi pedig rögtön meg is vizsgáltuk, hogy az újonnan leosztott lapokkal milyen esélyekkel játszik a négykerekű.
Akár a technikai megoldások, akár a helykínálat és a pozicionálás tekintetében vizsgáljuk a helyzetet, az Octavia egyértelműen magasabban helyezkedik el a táplálékláncban, ráadásul hazánk legjobban fogyó típusának újabb generációja csak tovább tágította a két modell közötti űrt, amit egy teszt keretében rövidesen bővebben is kifejtünk.
Az utastér a VW-konszern korábbi, egyszerűbb típusainak megszokott elemeit használja, ami bizonyos értelemben örvendetes, hiszen kipróbált és tisztességes összeszerelést hordoz magában, más tekintetben viszont a jobban elkülönített modellekre, illetve az egyedibb stílusra fogékony közönségnek mindez kissé keserű szájízt hozhat. Mindenesetre az ergonómia a némileg távoli váltóelhelyezéstől eltekintve cseppet sem szenved csorbát, a logikus, katonás rendben sorakozó gombok, a wolfsburgi gyártótól megszokottan működő rendszerek felhasználóbarát mivolta megkérdőjelezhetetlen.
Ellenben a praktikumot nem érheti kritika: négy felnőtt mindenféle kompromisszum nélkül elfér az autóban, még a 190 centit meghaladó termetűeknek sincs félnivalójuk a második sorban, s egyedül a széltében szűk utastér csökkenti a komfortérzetet, ami egyébként oldalról a magasságban bőven megfelelő fejteret is kellemetlenül korlátozza. Plusz öröm azonban az óriási, 550 literesre hizlalt csomagtér (teljes értékű pótkerék esetén 530 liter), melyet az üveggel együtt nyíló ötödik ajtónak köszönhetően igazán méretes nyíláson át pakolhatunk.
A Rapidról eddig nem sok rosszat tudtunk elmondani, a hajtáslánc pedig még tovább javítja a csehek büszkeségének bizonyítványát. A változatlanul nyolcszelepes, közvetlen befecskendezéses négyhengeres turbómotor 105 lóerőt produkál, miközben csúcsnyomatéka szinte a teljes fordulatszám-tartományban 175 Nm.