Mielőtt azonban a lovak közé csapunk, érdemes megnézni, hogy mit találunk a sportosabbra faragott lemezek alatt. A szónál leragadva: sportosabb lehetőségeket. Az Auris felszereltségi csomagjai közül ugyanis a beugrónál 750 ezer forinttal drágább, második leggazdagabb style szintet választotta tesztautónkhoz az importőr.
Ez többek a kényelmes, jó oldaltartású székeken hagy látható nyomot, de a vörös varráson, az átformált műszercsoporton, valamint hatása a kis túlzással szénszálat mímelő betéteken is tetten érhető. Bár az összhatás a helykínálattal együtt a kategória átlagát adja, a dicséret okkal jár: végülis a Toyota kétszer drágább autót is árul sokkal szerényebb kialakítással és funkcionális szolgáltatásokkal.
A térérzetet viszont jelentősen csökkenti az előző generációhoz képest 55 mm-rel csökkentett magasság, amely teljes egészében az alacsonyabban húzódó plafonnak köszönhető. Míg ez a megoldás sok más intézkedéssel együtt a tradicionális kompaktok között aranyérmes légellenállási együtthatót (0,29) eredményezett, a hátul ülők már kevésbé örülhetnek neki: az opcionális panorámatetővel (170-220 e) már 180 centiméter felett korlátossá válik a fejtér. Egyébként is itt kényeztet legkevésbé a modell. Nincs például középső légbeömlő, de automatikus ablakok is csak a legfelső szinthez járnak, miközben a kidolgozás szegényessége is tetten érhető például a lefittyenő középső könyöklő személyében.
De mi számít akkor a hagyományos toyotás előnyök mellett a típus legfőbb vonzerejének? A dinamika. Az Auris nagyon élvezetesen vezethető. Bár az elektrohidraulikus kormány itt sem kommunikál sokat, cserébe pontos és kellően lineáris, a futómű pedig az általa nyújtott kényelemhez képest lenyűgöző kanyarsebességekre is képes. Persze utóbbiban szerepe volt a 225-ösre hízott téli abroncsoknak is, de tény, hogy a 100 lóerőnél erősebb modellekhez járó kettős keresztlengőkaros hátsó futómű abszolút kompetens. Miközben végig biztonságos, semlegesre törekvő kanyarvételt biztosít, gázelvételre pont még kellemes mértékben teszi oda az autó farát, segítve a bekanyarodást. A fokozott tempó miatti feszesség egyedül keresztbordákon érezteti magát – érdekes, hogy az Auris vezethetősége ilyen szempontból a korábban nálunk járt Lexus GS-re hajaz.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!